A Citroën több mint három évtizeddel az ikonikus, minimalista 2CV gyártásának leállítása után visszahozhatja a híres modellt egy neves magazin értesülései szerint.
A vállalat egy magas rangú forrása megerősítette az Autocar magazinnak, hogy a háború utáni Franciaországot mobilizáló autó utódjának tervezése már megkezdődött, bár a projekt jelenleg korai szakaszban jár. Ez a hír változást jelez a Citroën korábbi hozzáállásához képest, mivel korábban határozottan tagadták a modell visszahozásának terveit.
Az újragondolás egyik fő indítéka a retro stílusú Renault 5 sikere lehetett, amelynek alacsony kezdőára és népszerűsége a francia piacon jelentős hatást gyakorolt. Az elmúlt hónapban például 9973 darabot adtak el belőle Franciaországban, ami 1721 darabbal több, mint amennyit a Citroën az új ë-C3 modelljéből értékesített. Mindezek mellett pedig nem elhanyagolható tény, hogy idén az új Renault 5 lett az Év Autója díj nyertese is.
Az új 2CV várhatóan közelebb áll majd klasszikus elődjének dizájnjához, mint a Renault 5, amelyet úgy terveztek, mintha az eredeti modell folyamatos gyártás alatt fejlődött volna. A Citroën már korábban is jelezte, hogy nyitott a retro ihletésű modellekre, például a 2024-es Párizsi Autószalonon bemutatott új Ami is több elemet átvett a 2CV dizájnjából – például a kerek fényszórókat, a szellőzőre emlékeztető mintázatot és a történelmi Citroën logót.
A Brüsszeli Autószalonon Pierre Leclercq, a Citroën dizájnfőnöke ugyan nem erősítette meg hivatalosan az új 2CV érkezését, de nyilatkozatában nem is zárkózott el tőle: „Nem zárjuk be az ajtót a retro dizájnok előtt. Azonban számunkra a filozófia a lényeg.”
Ez alapján a szimplifikáció és megfizethetőség lesznek a kulcsfontosságú szempontok az új 2CV fejlesztésében is. Az eredeti modell a háború utáni Franciaország vidéki lakosságának mobilizálását célozta meg, minimális funkcionalitással és költséggel. Az új 2CV valószínűleg a Stellantis költségcsökkentő Smart Car platformját használja majd, amely már olyan modelleknél is bizonyított, mint az új C3 és a Fiat Grande Panda, illetve az Opel Frontera.
A hajtáslánc minden bizonnyal a hatékonyságot fogja előnyben részesíteni, nem pedig a teljesítményt, ami lehetővé teszi egy kisebb és olcsóbb akkumulátorcsomag alkalmazását. Thierry Koskas, a Citroën vezérigazgatója szerint az akkumulátorok az új elektromos autók árának körülbelül 40%-át teszik ki, és ezek költségének csökkentése kulcsfontosságú a megfizethetőség szempontjából. Összehasonlításképp, a hasonló elvek szerint tervezett Dacia Spring 26,8 kWh-s lítiumion akkumulátorral rendelkezik, amely 225 kilométeres hatótávot biztosít.
Egy új modell tipikusan négyéves fejlesztési ciklust igényel, így az új 2CV megjelenése valószínűleg 2028-ban várható. Ez egybeesne az eredeti autó 80. évfordulójával, amelyet 1948-ban mutattak be a Párizsi Autószalonon.
A fejlesztés korai stádiumában még a dizájnt nem leplezték le a gyáriak, ezért a képeken a klasszikus 2CV modell látható.