A Rolls-Royce vezérigazgatója beszélt arról, hogy miért nem használnak hibrid hajtásokat az autóikban. A kényelem és a kifinomultság hiányára hivatkozik, ami viszont a teljesen elektromos autóknál már könnyen megvalósulhat.
Egy időben szerették hangoztatni a gyártók, hogy a tisztán elektromos autózás a jövő, így igyekeznek minél hamarabb átállni erre a rendszerre. Mára viszont már kérdéses lett a dolog, így sokan inkább a jó öreg köztes megoldást, a hibrideket kezdték el alkalmazni. Vannak azonban olyan márkák is, akik ezt a köztes lépést inkább kihagyják, például a Rolls-Royce. Miért? Erről Chris Brownridge, a Rolls-Royce vezérigazgatója beszélt az Auto News magazinnak.
Brownridge szerint a hibrid rendszerek nemes egyszerűséggel nem illenek bele a márka által képviselt képbe. Abba a képbe, amit a gyártó csak egyszerűen “Waftability” néven emleget. Ez nem más, mint a zökkenőmentes, könnyed vezetési élmény. „Az érzés, amikor minimális erőfeszítéssel siklik az úton az autó, ahol a felfüggesztés, az erőteljes, mégis kifinomult gyorsulás és a csúcsminőségű hangszigetelés szinte repülős élménnyé teszi az utazást.” Na erre nem képes a hibrid hajtás a Rolls-Royce vezérigazgatója szerint.
Teljesen más a helyzet a tisztán elektromos modellek esetében, melyről már korábban kijelentette Brownridge, hogy teljesen beleillik a márka képébe a csöndességével és kiegyensúlyozottságával. Éppen ezért, most is kihangsúlyozta a vezérigazgató, hogy szerinte az elektromos autózás jelenti a Rolls-Royce jövőjét, csak az kérdéses, hogy mikor.
Első körben 2030-ra tették a teljes átállást, de ez a dátum még változhat a vásárlók nyomására. „Meg van minden lehetőségünk arra, hogy tartsuk az eredeti dátumot, de a vásárlók szabják meg, hogy mit csináljunk.”