Az Andretti Racing csapattal társult a BMW a Formula E sorozatban. A bajorok az utcai autóknál is hasznosítható tapasztalatokra szeretnének szert tenni a versenypályákon.
A BMW mindig is lelkes támogatója volt a világ egyetlen együléses elektromos autókkal rendezett bajnokságának. A bajorok szerint a Formula E az a száguldó laboratórium, amely a Forma-1 volt régebben: szerintük ma itt fejlesztik és érlelik a jövő utcai autóinál is hasznosítható technológiákat. A BMW elkötelezettségét jelzi a sorozat irányában az is, hogy a bajnokság hivatalos felvezető autója az i8-as. „Olyan megoldásokat keresünk, illetve tökéletesítünk a Formula E-ben, amelyek meghatározók lesznek a jövő i-modelljeihez” – fogalmazott a cég egyik illetékese.
A Formula E bajnokság versenyeit az akkumulátorok korlátozott kapacitása miatt jelenleg úgy rendezik, hogy a pilóták a futam közepén autót cserélnek. A BMW azt reméli, hogy 2020-ban már elég fejlett lesz a technológia ahhoz, hogy bevezethessék az „egy verseny – egy autó” szabályt.
Az Andretti Racing komoly szereplője az elektromos versenysorozatnak. Mario Andretti 1978-ban bajnoki címet nyert a Forma-1-ben, de sikeresen szerepelt az óceán túlpartján rendezett sorozatokon is: hiszen négyszeres IndyCar bajnok és 1969-ben megnyerte az Indy 500-as viadalt is. Fia, Michael, a csapat tulajdonosa 1993-ban indult az F1-ben a McLaren színeiben, de csak mérsékelt sikereket ért el – ezzel szemben majdnem két évtizedig meghatározó pilótának számított az amerikai sorozatokon, ahol bajnoki címet is szerzett.