hirdetés

Apollo IE: űrhajó négy keréken

Nem hibrid, nem elektromos, hanem hagyományos robbanómotoros hajtásláncot kap a most bemutatott szuper-sportkocsi, az Apollo IE. A motoron kívül azonban minden más az űrtechnikát idézi.

Nomen est omen – avagy a név kötelez. Alighanem így gondolták ezt az Apollo mérnökei is, amikor megalkották azt a most bemutatott szuper-sportkocsit, amely márkanevével nem véletlenül emlékeztet az űrhajókra. Az IE elképesztően futurisztikus formatervet kapott, kokpitja pedig kifejezetten olya, mintha egy sci-fi kellékei közül vásárolták volna.

ApolloIE2-2018-12

Az Apollo igazi nemzetközi projekt, hiszen az egykor jól csengő Gumpert nevű német szuper-sportkocsigyártó 2013-ben húzta le a rolót – és a tavalyi genfi autószalonon születhet újjá, miután a kínai Ideal TeamVenture nevű befektetőcsoport megvásárolta a cég romjait. A Gumpert név nem tér vissza, az új márka a 2005-ben bemutatott Apollo modellsorozatra utalva Apollo Automobile-ként lett hivatalosan bejegyezve. Az IE fejlesztésében az amerikai Scuderia Cameron Glickenhaus is közreműködött, formatervét pedig az olasz Manifattura Automobili Torino dizájnerei álmodták meg.

A futurisztikus karosszéria minden eleme karbonszálas anyagból készült, az egész kasztni súlya mindössze 105 kg! Ennek köszönhető, hogy a szuper-sportkocsi össztömege is meglehetősen csekély, hiszen az 125 kg kifejezetten pehelysúlyúnak számít ebben a kategóriában. A járművet egy V12-es, 780 lóerős (alighanem a Ferraritól származó) motor hajtja – méghozzá meglehetősen fürgén, hiszen alig 2,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. A cég szerint azért nem akartak elektromos vagy hibrid hajtással bajlódni, mert olyan csúcs-sportkocsit akartak alkotni, amely minden porcikájában a vezetés élményét szolgálja.

ApolloIE2-2018-5

A kifejezetten pályaversenyzésre kifejlesztett IE aktív aerodinamikai elemei elképesztő tapadást biztosítanak az autónak, 300 km/h-ás tempónál 1350 kg-nyi erővel szorítják az aszfaltra a kocsit – méghozzá az állítható szabadmagasságnak köszönhetően variálható mélységig.

ApolloIE2-2018-10

Az IE-ből mindössze 10 példányt terveznek gyártani – nem is biztos, hogy sokkal nagyobb igény lenne a 2,3 millió eurós (kb 700 millió forintos) csodára. Ugyanakkor tervezik egy kevésbé verseny-orientált, egyszerűbb és olcsóbb kivitel piacra dobását is.