A Tesla alaposan átalakítja a jelenlegi kereskedői rendszerét a közeljövőben. A márka szerint fejlesztés, sokak szerint viszont inkább megszorítás eredménye a döntés.
A nem elhanyagolható méretű alkalmazott elbocsájtások után újabb lépésre szánta el magát a Tesla vezetősége, hogy javítsa a pénzügyi mutatókat.
Először is bejelentették, hogy a Model 3 kivételével minden autó árát feljebb viszik nagyjából 3 százalékkal. Az elemzők szerint ez az összegváltozás még nem rettenti el a vásárlókat, a pénzügyi statisztikát viszont nagyon kedvezően befolyásolja.
Ennél is drasztikusabb döntés, hogy a jelenlegi felére csökkentik a Tesla szalonok számát, azaz csak a kimondottan látványos és forgalmas helyeken lesz fizikai értékesítő pont. A jövőben a márka ugyanis főleg online szeretné lebonyolítani az adás-vételt, így az új tulajdonosoknak csak akkor kéne megkeresniük az egyik szalont, ha segítséget szeretnének kérni, vagy az autót mennek átvenni. Természetesen ez újabb elbocsájtásokat jelent, hiszen a tömegesen bezáró kereskedések dolgozóival nem tud majd mit kezdeni a márka.