hirdetés

Az elektromos áttérésre erőltetést és a politika döntéseit okolja a Continental az autóipar nehéz helyzete miatt

Az autóiparban tapasztalható folyamatok nem csak magukat a gyártókat, hanem bizony az ipari beszállítókat is egyre nehezebb helyzetbe hozzák. Ezért akadt ki most a Continental felügyelőbizottsági elnöke, aki nemes egyszerűséggel nekiment a politikának.

A koronavírus ugyan rengeteget ártott az autóiparnak, de ezt a „gyomrost” érezhetően kezdik kiheverni a gyártók. Az emissziós szabályozások és a hasonló intézkedések viszont nem újdonságok, mér évek óta szorongatják az ipari résztvevők nyakát. És itt nem csak az autómárkákra kell gondolni, hanem bizony azok beszállítóira is, akik ugyan úgy megérzik a kereslet visszaesést és a profit elkopását. Nem is akármilyen szinten!

Ott van például a Continental, mely a világ második legnagyobb autóipari beszállítója. Az ember azt gondolná, hogy ilyen stabil háttérrel gond nélkül mozogja ki a konszern a felmerülő problémákat, pedig ez nem éppen igaz. A gumi és alkatrészgyártó vezetősége ugyanis kénytelen volt bejelenteni a “Transformation 2019-2029” nevet viselő programot, mely a konszern további stabilitását és versenyképességét hivatott megőrizni évi egymilliárd eurós költségmegtakarítással. Ennek egyik eszköze lesz az, hogy pár éven belül csaknem 30 ezer munkavállalót küldenek majd el világszerte.

Természetesen érthető módon nem jó a hangulat most a cégnél a bejelentések miatt, így lényegében csodálkoznunk sem kéne Wolfgang Reitzle, a Continental AG járműipari technológiai konszern felügyelőbizottsági elnökének a kirohanásán, aki a „The Pioneer” hírportálnak nevezte meg indulatosan, hogy szerinte mi az oka a negatív folyamatoknak.

„A politika a belsőégésű motorok szapulásával tönkre teszi azt az autóipart, amely a megtermelt hozzáadott érték 99 százalékát belsőégésű motoros járművekkel állítja elő. Ezzel a folyamatos támadással a gyártókat és a felhasználókat is belehajszolják az amúgy még abszolút nem piacérett elektromos mobilitásba”- hangzott Reitzle érvelése, amire nem sokkal később politkai fronton Alsó-Szászország tartomány miniszterelnöke, Stephan Weil válaszolt a lapnak.

Weil elmondta, hogy szerinte volt ideje felkészülni a gyártóknak arra a váltásra, mely évek óta ott lóg a levegőben. Az, hogy ezt nem lépték meg még előkészületi szinten sem, az már nem a politikusok bűne az elmondása szerint. Annyit azért hozzá tett ő is, hogy tisztában van azzal, hogy nehéz a helyzet, de nincs mit tenni. „Az ágazat kétségtelenül bajban van. Különösen az autóiparnak beszállító kis- és középvállalatok fennmaradása került veszélybe. De ennek ellenére nincs választás, fel kell hagyni a belsőégésű motorokkal és át kell állni az elektromos mobilitásra.”-zárta rövidre a témát a német politikus.