A gyártók folyamatosan törekednek arra, hogy minél inkább emissziómentesebbé tegyék a palettájukat. A Skoda is ezen van, aminek most a legerősebb Kodiaq issza meg a levét.
Európában alapvetően formálják át az autóipart a folyamatosan szigorodó emissziós szabályozások. Egyre nehezebben tarthatók a kiszabott szennyezési határértékek, az érték átlépéséért kilátásba helyezett büntetések pedig lassan a főbelövéssel lesznek egyenértékűek. Érthető hát, hogy sok márka úgy szórja ki az erősebb modelljeit, mint amikor a süllyedő hőlégballonból szórják ki a kétségbeesett emberek a fölösleges súlyokat.
Most a Skoda lépi ezt meg, ugyanis bejelentették, hogy leáll a Kodiaq RS értékesítése az elkövetkező hetekben. Az ok itt is az emissziós szabályozás, a jelenlegi 2 literes dupla turbós 240 lovas dízel egyszerűen érezhetően rossz irányba befolyásolja a paletta átlagot.
Azt is hozzátette a Skoda képviselete, hogy nem végleges kivonásról van szó, azaz később, talán jövőre ismét lesz Kodiaq RS a kínálatban, de már egy átalakított, kedvezőbb károsanyag-kibocsátással rendelkező hajtáslánccal. Hogy pontosan milyen lesz, arról egyelőre nem esett szó, viszont az Autocar kérdésére válaszolva Alain Favey, a Skoda marketing és értékesítési igazgatója elárulta, hogy nincs hibrid Kodiaq kilátásban az elkövetkező években.