hirdetés

Bemutatkozott a Dacia Dakar csapásmérője

A Dacia büszkén leplezte le a versenyautóját, mellyel a Dakar meghódítására készülnek. A Sandrider ugyan a Manifesto koncepció alapján született meg, de teljesen újragondolták, hogy a lehető legalkalmasabb legyen a kihívás teljesítésére.

Ha Dacia, akkor legtöbbször az elérhető áron kínált személyautókra gondolunk. Pedig a Renault fennhatósága alatt működő gyártó egyre komolyabb lépéseket tesz az autóversenyzés világa felé is. Most például bemutatták azt a versenyautót, mellyel nem kisebb a célkitűzésük, mint 2025-ben megnyerni a Dakart. Ez nem más, mint a Sandrider, mely a Manifesto koncepció alaposan átgondolt változata.

Fontos kiemelni, hogy az autó tervezésébe teljesen belevonták a versenyzőket már a projekt legelejétől, így olyan megoldásokon dolgozhattak, melyek ténylegesen nagy előnyt jelentenek a dűnék közti csapatásban. Ilyen például, hogy a karosszéria kialakításából adódóan a versenyző mindent lát, ami közvetlen előtte történik, az ugratásoknál pedig pontosan fel tudja mérni, hogy a kerekek hova érkeznek le.

A variálható moduláris elemekkel teletűzdelt belső térben műszerfal tetejét a repülőgépeknél is alkalmazott tükröződésmentes festéssel látták el, így a sofőr mindig szemmel tudja tartani az eseményeket. Természetesen, pontosan az ugratások miatt, rendkívüli jelentőséggel bír az egyensúly, így a Sandrider fejlesztésénél kiemelt prioritást kapott a megfelelő súlyelosztás kialakítása is.

A csővázas kialakítás csak minimális fedést kapott, így még könnyebb lett az autó. Érdekes megoldás, hogy a versenyautó két oldalán mágneses lemezeket helyeztek el, aminek a feladat, hogy a sivatagban szerelhetőséget elősegítse azzal, hogy megakadályozza a csavarok homokba ejtését és elvesztését.

A meghajtásról egy 3 literes duplaturbós V6-os motor gondoskodik, mely az Ultimate T1+ kategória szabályozásának megfelelően 360 lóerőt képes a kerekekre küldeni 540 Nm nyomaték mellett. A Dacia persze a fenntarthatóság jegyében képviselteti magát a versenyen, ezért szintetikus üzemanyagot használ a szóban forgó erőforrás.

Versenyzők? Ezen a téren elég erős csapatot állított össze a Dacia. A Sandrider csapat két vezető alakja ugyanis nem más, mint a kilencszeres WRC bajnok Sebastien Loeb és Nasser Al-Attiyah, aki ötször nyerte meg a Cross-Country Rali világkupát. Mellettük érdemes még kiemelni Cristina Gutierezt, aki egy nagyon tehetséges és határozottan feltörekvő női versenyző.

A Dacia Sandrider első versenye a tervek szerint idén októberben lesz Marokkóban a Tereprali Világbajnokság helyi fordulóján, majd jövő januárban mindent a Dakar győzelemre tesznek fel a gyáriak.