Nem kevesebb, mint 55 helyen szerepel az „új” szó a Mercedes-Benz új E-osztályának hivatalos sajtóanyagában. Aligha véletlenül – valóban rengeteg műszaki részlettel, szórakoztató- és biztonsági kütyüvel igyekeztek a csillagos márka mérnökei bebiztosítani a modell vezető szerepét az üzleti limuzinok kategóriájában.
A legintelligensebb üzleti limuzinként aposztrofálta a gyártóhoz hasonlóan a német szaksajtó is a Mercedes új E-osztályát, amelyet idén januárban, a detroiti autószalonon lepleztek le. A C-osztály és S-osztály stílusát idéző karosszéria hossza 4,92 méteresre nőtt, a tengelytávolság pedig négy centiméterrel 2,94 méteresre nyúlt, ami tágasabb utasteret is eredményezett. Az elődjénél lekerekítettebb vonalvezetés még áramvonalasabb karosszériát jelent, a légellenállási együttható 0,23.
Az új S-osztály mintájára készült műszerfalat is kaphat az E-osztály új generációja. Az alapmodellbe még hagyományos műszeregység és 7 colos központi kijelző kerül, de a csúcsváltozat műszerfalán már egymás mellett két, egyenként 12,3 colos átmérőjű színes képernyőt találunk, amiből az egyik a számlapokat, a másik pedig a navigációs rendszer képernyőjét jeleníti meg. Az új E-osztály érdekessége, hogy a kormánykerék küllőire gombok helyett érintésre érzékeny felületek kerültek, amelyekkel még többféleképpen vezérelhetők a központi rendszerek.
A felszereltségi lista is izgalmas új elemekkel bővül, az új E-osztály például akár úgy is képes önállóan követni az előtte haladó autót, hogy a sávfelfestések hiányosak, az irányra ugyanis a körülötte haladó autók mozgásából következtet a rendszer. A táblafelismerő által észlelt sebességkorlátozás automatikusan beállítható a tempomatra, a gyalogosfelismerő rendszer a fékezés mellett a kormányzásban is segíti a vezetőt, és alighanem az egyik legérdekesebb extra az, hogy okostelefon segítségével, az autó mellett állva is ki vagy be lehet gurítani az új E-osztályos Mercedest a parkolóhelyre.
A motorkínálat kétliteres, négyhengeres erőforrásokkal indul, a benzines teljesítménye 183 és 245 lóerő közötti, a dízel pedig 150 és 190 lóerős kivitelben kapható. A sorban következik a háromliteres, hathengeres benzines 333 és 367 lóerővel, a V6-os dízel pedig 258 lóerőre képes. Az új E-osztály kapható konnektorról tölthető hibrid változatban is, ahol a kétliteres benzinmotort egészíti ki a villanymotor.