BMW ráncfelvarrás Indiából

Van az úgy, hogy az ember vágyakozik a saját autója modernebb változata iránt. Ilyenkor mit lehet tenni? Vagy kifizetünk rengeteg pénzt egy új autóért, vagy átfaragjuk a jelenlegi járgányt, hogy olyan legyen, mint a legújabb generáció. Indiában egy műhelyben ez utóbbit valósították meg egy 7-es BMW esetében.

Egy indiai műhely egy 2010-es BMW 7-es sorozatú (F01) limuzint alakított át úgy, hogy az kívülről a legújabb, 2024-es G70-es modellre hasonlítson. Az átalakítás során az eredeti karosszériát megvágták, és replikakomponensekkel egészítették ki, hogy elérjék a modern BMW-k formanyelvét. Az eredmény meglepően hiteles, bár egyes részletek árulkodnak az autó valódi koráról.

Az F01-es generáció, amelyet 2008 és 2015 között gyártottak, az E65 után visszatért a konzervatívabb eleganciához. Az indiai tulajdonos azonban úgy döntött, hogy ideje egy radikális vizuális frissítésnek. A munkát az Ahmedabadban működő Autokrafte műhely végezte, amely különféle replikaalkatrészeket, fényszórókat, lökhárítókat, sárvédőket és hátsó lámpákat épített be, hogy a legújabb G70 széria dizájnját utánozzák.

A front részt teljesen átszabták: a BMW újkori védjegyévé vált osztott fényszórókat, valamint a hatalmas „koporsó” veséket kapta meg az autó. Hátul modern, vékony LED-es lámpák jelentek meg, míg az M csomagos lökhárítók és küszöbök sportos megjelenést kölcsönöznek neki. A felnik is igazodnak az új dizájnhoz, a kasztni pedig két tónusú fényezést kapott (Oxide szürke metál és Santorini fekete kombinációban).

Noha az átalakítás figyelemre méltóan pontos, a szakértő szemek könnyen kiszúrhatják az eltéréseket. A kabinforma, az ajtók, a kilincsek és a tükrök továbbra is az F01-es örökségét tükrözik, ami kisebb vizuális aránytalanságokat eredményez. A karosszéria egyes illesztései sem teljesen tökéletesek, és a kisebb túlnyúlások miatt az arányok kissé eltérnek az eredetitől. A kerekek mérete is valamivel kisebb, mint amit egy valódi G70-en látnánk.

Az Autokrafte nem említett mechanikai módosításokat, így vélhetően a belső tér, a futómű és a hajtáslánc is érintetlen maradt. Az átalakítás költsége nem ismert, de figyelembe véve a használt BMW 7-es modellek csökkenő értékét, valószínűleg töredékébe került egy új G70-es árának.

Az utóbbi években egyre több ilyen jellegű átalakítás tűnik fel az ázsiai piacokon, ahol a tulajdonosok költséghatékony megoldásokkal próbálják modernizálni autóikat. Már elérhetők különböző konverziós készletek is, például egy Maybach-stílusú csomag a Mercedes E-osztályhoz, amely megfizethető módon nyújt luxusérzetet.

A BMW G70 hamarosan maga is egy frissítésen esik át a Neue Klasse korszak részeként. Nem lenne meglepő, ha ennek az autónak a tulajdonosa néhány év múlva újra ellátogatna az Autokrafte műhelyébe, hogy lépést tartson a a bajor gyártó világával.