Gyakorlatilag minden gyártó rohamléptekkel nyirbálja a palettáját, hogy elkerülje a szigorított környezetvédelmi norma miatti büntetéseket. A BMW most a legerősebb dízel egységét, a négy turbóval szerelt B57 motorokat szedi le a kínálatból.
A Mazda győzködi az MX-5 vásárlókat, hogy a gyengébb változatokat vegyék meg, a Mercedes pedig limitálja az AMG paletta bizonyos modelljeit. Ez csak kettő az elmúlt időszak bejelentései közül, de szépen lassan minden márka megteszi a saját kis lépését, hogy minél közelebb kerüljenek az új emissziós szabályozáshoz, azaz a 95 g/km CO2 paletta átlaghoz. Aki ezt nem teljesíti, az fizet.
Ennek köszönhető, hogy a BMW is egy határozott lépésre szánta el magát: jövő nyáron beszünteti a négyturbós hathengeres dízel egységek gyártását, azaz búcsúznak az 50d változatok.
Első körben az 550d, a 750d és a 750Ld gyártása áll le, de nem sokkal ez után már az X-es modellek sem lesznek ilyen formában rendelhetőek.
Természetesen továbbra is lesz erős dízel a bajor palettában, hiszen egy és két turbós kivitelben megmarad a hathengeres háromliteres, azaz a csúcs gázolajosok jövő nyártól a 40d jelölésű modellek lesznek.