hirdetés

Célzottan elektromos kereséssel ezek a márkák a legnépszerűbbek a neten

Egy nagyszabású felmérés keretein belül vizsgálta meg a Compare the Market szervezet azt, hogy az elektromos autót kereső vásárlók milyen márkák iránt érdeklődnek az interneten.

Igencsak érdekes felmérést végzett el az autóbiztosítások összehasonlítására szakosodott Compare the Market szervezet. A vizsgálat az online keresési szokásokra rávilágító Google Trends adataira épült, és arra keresett választ, hogy az internet népe manapság mely márkák kínálatában érdeklődik leginkább az elektromos autók iránt. Éppen ezért az elemzők nem simán a márkaneveket keresték, hanem mindenképpen bele vették a képletbe az EV megjelölést is. Például, nem a Kia keresésre nézték meg a kattintásokat, hanem kimondottan a Kia EV-re. Hetven autómárkát és 179 országot vettek bele a szűrésbe.

Az eredmény több ponton tartogatott meglepetéseket. Ilyen például, hogy 102 országban (köztük Magyarországon is) a Lotus EV összefüggés merült fel legtöbbször. Ez bizonyos szinten érthető is, hiszen a kínai fennhatóság alatt teljesen újjáéledő márka sorra jelenti be a villanyos próbálkozásait. Fontos azonban hozzátenni, hogy a villanyos Lotus olyan árkategóriát képvisel, ami igencsak rétegmodellé teszi, azaz a szóban forgó keresések nagy része közel sem nevezhető vásárlás előtti információ-gyűjtésnek.

A második helyen a Toyota végzett, ahol már szélesebb rétegeknek szánt elektromos-palettával találkozhatunk, illetve fontos lehet a japán gyártó körül az elmúlt évtizedekben kialakult megbízhatóság-faktor is. Ez utóbbihoz tartozik, hogy az elmúlt években az elemzés alapján alaposan megváltozott az is, hogy az emberek milyen összetételben keresnek az elektromos autókra.

Míg pár éve még a technikai specifikációk és a vezetéshez köthető funkciók voltak fontosak, ma már toronymagasan a technikai problémákra és a megbízhatóságra kíváncsiak inkább az emberek, azaz kezd az újdonság ereje után meghatározó lenni a mindennapi használhatóság és megbízhatóság kérdése.

A felmérésben érdekes módon a Tesla nem szerepel, pedig köztudottan globális szinten a legnépszerűbb elektromos márkáról van szó. Ennek az oka, hogy a felmérés „szabályai” szerint a márkanév után mindenképpen az EV megjelölésnek is szerepelnie kellett, a Tesla esetében értelemszerűen pedig ezt az emberek nem szokták hozzá tenni, mivel eredendően egy elektromos márkáról van szó.