Alig pár napja mutatta be a BMW a még friss és ropogós 8-as kabrió (G14) kivitelét, máris hatalmas az érdeklődés iránta. A helyszínválasztás tűpontos volt, hiszen a Los Angeles Autoshow-n láthatta először a nagyérdemű.
Az ígéretek szerint egy valódi, sportos kabrió lett, megőrizve a keménytetős kivitel cápaorrát, szögletes nappali menetfényeit és lapos, mélyen az oldalába nyúló hátsó lámpáit, talán megjegyezhető, hogy tető nélkül érezhetően elegánsabb lett, az utastér finom selyemfényű krómperemével megidézi a kora harmincas évek motorcsónakjait. A két masszív kipufogóvég (remélhetőleg valódi) pedig erősen rádob a maszkulin megjelenésre, ehhez asszisztálnak a kidomborított sárvédőívek is. A karosszériamerevséggel elméletileg nem lesz baja, hiszen eleve a tervek között szerepelt ilyen kivitel is és a nagy szilárdságú acélok felhasználásában eléggé élen járnak a bajorok.
A vászontető természetesen elektromosan működtethető, 50 km/óra sebességig 15 másodperc alatt nyílik-csukódik, a borulásvédő biztonsági rendszer természetesen rendelkezésre áll, senki nem szeretne fejen csúszni egy éppen csak 2 tonna (!) alatti (1965 kg) nyitott autóval. A súly nem véletlen, a nyolcas ugyanis elég nagy: 484 centiméter hosszú és 190 centiméter széles, a 232 centiméteres tengelytáv pedig talán elég lesz arra, hogy a tető minden mechanikája mellett elférjen két kisebb termetű utas a hátsó üléseken és marad hely 350 liternyi csomagnak is. Kérdés, hogy ekkora tömeg mellett hogyan sikerül garantálni a sportos vezetési élményt.
Természetesen a fedélzeten minden megtalálható, amit ma a BMW komfort- és biztonsági elektronika terén adni képes, az első vásárlók 2019 márciusában ülhetnek az analóg műszereket már egyáltalán nem tartalmazó műszerfal mögé. A hazai piacon elsőként két motorral lesz elérhető: mint M850i xDrive az 530 lóerős, 750 Newtonméteres maximumot tudó, 4,4 literes, biturbó V8-as benzinessel illetve mint 840d xDrive a 320 lóerős, háromliteres, sorhatos turbódízellel (680 Nm). Nem lesz éppen lusta, hiszen a benzines kivitel alig 0,2 másodperccel gyorsul lassabban 0-ról 100-ra, mint a zárt változat (3,7 másodperc) és a dízel 4,8-as sprintje is elég komoly értéknek számít. Az összkerékhajtás alaptartozék, de forrásaink szerint érkezik majd tisztán hátsókerekes 8-as változat is és természetesen ennek is elkészül az M-divízió által megdolgozott kivitele, az M8.
Az új 8-as kabrió ára 110 000 euró körül indul majd, nagyjából a konkurensinek megnevezett Porsche 911 kabrió illetve AMG GT magasságában. Egy jól felszerelt benzines azonban gond nélkül megüti majd a 140 ezer eurós magasságot is.