Egy új elektromos SUV modellt hoz Európába a kínai Nio. Az EL6 különlegessége, hogy az akkumulátor cserélhető benne, így 3 perc alatt akár teljes töltöttséggel lehet folytatni vele az utazást.
Manapság egyre nagyobb a kínai jelenlét az európai piacon. Sorra jönnek be az újabbnál újabb ázsiai gyártók, akik pedig már itt vannak, azok gőzerővel bővítik a palettájukat. Utóbbi táborba tartozik a Nio is, mely most egy új elektromos SUV modellt mutat be Európa bizonyos országaiban.
Az EL6 méretét tekintve a Mercedes EQC riválisaként érkezik meg, ráadásul technikai tudásban sem maradnak el igazán a kínaiak a németektől. Az EL6 például alapból kétmotoros kivitelben lesz kapható 489 lóerős összteljesítménnyel 700 Nm nyomaték mellett. Ezzel 4,5 másodperces 100-as sprintet ígér a gyártó, a 70 kWh-s akkumulátor pedig 480 kilométeres hatótávot tesz lehetővé WLTP szabvány szerint.
Ami ennél is fontosabb, hogy az EL6 akkumulátora úgy lett tervezve, hogy cserélhető legyen. Ehhez nem kell más, mint a Nio már korábban bemutatott és egyre több helyen megtalálható akkumulátor-cserélő állomása, melybe beállva a gép 3 perc alatt eltávolítja a lemerült akksit és egy teljesen feltöltöttet pattint be a helyére.
Szintén kiemelendő a Nio adaptív futómű-rendszere, mely másodpercenként 500 beállítást képes eszközölni a futóművön, hogy minden felületen a legkényelmesebb és legbiztonságosabb futást érje el. Mindezek mellett még ott van az „Intelligent Smooth Stop” rendszer is, mely a fékerőt szabályozza a „puha és sima” megállások érdekében.
Az EL6 képvisel egy világelsőséget is, ugyanis ebben az autóban található meg a kategória legnagyobb panoráma üvegtetős megoldása. Az ülések 22 féleképpen állíthatók és külön van „nulla gravitációs” pozíció is a pihentető utazás érdekében.
Az elektromos kínai árazása egyelőre nem ismert, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy egy a Mercedes EQC-nél olcsóbb megoldással állunk majd szemben.