Komoly átalakulás előtt áll a Stellantis luxusmárkája, a DS. A márka vezető dizájnere beszélt arról, hogy innentől a régi legendás Citroen modellek modern átirataira koncentrálnak majd. A cél az elegancia és a szépség átültetése az autóiparba, ebbe pedig az SUV modellek nem férnek majd bele.
Pár hónappal ezelőtt hangzott el a Stellantis-vezér, Carlos Tavares kijelentése, hogy jövőben eldobják azokat a márkákat, melyek nem termelnek profitot. Ez persze sok márka vezetőségét gyors cselekvésre és gondolkodásra késztette. Ez történt a DS Automobiles esetében is. Thierry Métroz, a DS dizájnrészlegének az igazgatója beszélt most a folyamatokról a Top Gear magazinnak.
Métroz elárulta, hogy teljesen más irányba kezdődtek meg a fejlesztések, mint ez előtt. A márka elkezdett visszanyúlni a múltba és megkezdte a legendás régi Citroen modellek tanulmányozását, hogy ezek formai megoldásait használják fel későbbiekben, természetesen modern elemekkel kiegészítve. Ennek az új iránynak már meg is született az első fecskéje, az ötven éves Citroen SM és a 10 éve már önállóan működő DS előtt egyszerre tisztelgő DS SM Tribute koncepció.
A koncepció magán hordozza a régmúlt eleganciáját, de egyben a jövőbe is tekint. Nem hiába, ugyanis a vezető dizájner azt is elárulta, hogy már gőzerővel készül egy új DS, melynek megjelenése ezen a tanulmányon alapul majd. Mikor várható az újdonság? Jövőre, ugyanis 2025-ben lesz hetven éve annak, hogy bemutatkozott a legendás Citroen DS.
„A cég vezetősége arra ösztönöz minket, hogy nagyobb kapcsolatot teremtsünk a történelmünkkel a történetmesélés és a dizájn szempontjából. A történelem az, ami elválaszt minket a kínai autók új hullámától, melyekkel nem lehet érzelmi kapcsolatot kialakítani”- árulta el Métroz, majd azt is hozzátette, hogy pontosan az eddig elhangzott szempontok miatt nem szándékoznak SUV modellekkel foglalkozni a jövőben. „Egy SUV nem egyezik a francia luxussal. Nem akarunk mást, mint hogy mi legyünk az autóipar Louis Vuittonja”.