Eccentrica Pacchetto Titano: új élet a Lamborghini Diablónak

Egy Lamborghini Diablo tulajdonlása önmagában is különleges élmény, ám akadnak olyan szenvedélyes gyűjtők, akiknek ez nem elég. Nekik kínál új lehetőséget a San Marinóban működő Eccentrica, amely a legendás típus modernizált változatához egy friss, kifejezetten pályanapokra szabott kiegészítő csomagot mutatott be.

Két éve debütált az Eccentrica restomod programja, amelynek keretében mindössze 19, Lamborghini Diablo-alapú szupersportkocsi készül. Úgy tűnik, a teljes széria még nem talált gazdára, így a gyártó most a Pacchetto Titano nevű opcióval próbálja bővíteni a célközönséget. Ez a csomag feszesebb futómű-beállítást, könnyebb kerekeket, finomított aerodinamikát és új motorvezérlési programot kínál – mindezt „alkalmi pályahasználatra” optimalizálva, de az utcai használhatóság megtartásával.

A gyártó hangsúlyozza: a Pacchetto Titano nem a túlzásokról szól. Nem kapott óriási szárnyakat vagy drámai diffúzorokat, hanem megőrizte az autó elegáns arányait. A legszembetűnőbb újdonság mégis egy fix karbon hátsó szárny, amely extra leszorítóerőt termel. Az első példány teljes karbon karosszériát, kovácsolt karbon–alumínium felniket (elöl 19, hátul 20 col), valamint sötét tónusú, Alcantara és alumínium betétekkel feldobott utasteret kapott. A motorsportos ihletésű kormányon világoskék középjelölés, a biztonsági felszerelés részeként pedig tűzoltórendszer található.

Műszakilag feszesebb rugókat és újrakalibrált adaptív lengéscsillapítókat építettek be, a könnyített felnik pedig nemcsak a rugózatlan tömeget csökkentik, hanem a Brembo fékrendszer hűtését is javítják. A középmotoros, szívó 5,7 literes V12-es motor egyedi vezérlést kapott a jobb gázreakció érdekében, bár a teljesítménynövekedést nem részletezték. Az alap Eccentrica V12 542 lóerőt és 600 Nm nyomatékot tud, hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtva a hátsó kerekeket.

A csomag bemutatásával két látványos egyedi kivitel is színre lépett. A Rose Phoenix háromrétegű rózsaarany fényezést, mattfekete részleteket és kókuszszínű Alcantara–Maxpell Nabu bőr kombinációt kínál, míg a Green Dragon pasztellzöld (Verde Chartreuse) fényezést, fehér felniket és fehér–zöld bőr–Alcantara belsőt kapott karbon betétekkel.

Az átalakítás alapára 1,2 millió euró – ebben a donor Diablo ára nincs benne. Mind a 19 példány egyedi specifikáció alapján készül, a megrendelő igényeire szabva. A kérdés csak az, hogy egyre ritkábbá váló klasszikust vajon érdemes-e ilyen mértékben átalakítani. A gyűjtők többsége alighanem nemet mondana – de akadnak olyan autórajongók, akik inkább egy modernizált, mindennapokban is használható szupersportkocsit látnak benne.