Egyre valószínűbb, hogy hamarosan új tulajdonoshoz kerül az Italdesign, az olasz járműipari formatervezés egyik legismertebb neve. A vállalat jelenleg a Volkswagen-csoporthoz tartozik, de iparági források szerint a német konszern a költségek visszafogása érdekében megválna a stúdiótól.
Az Italdesign 1968-as alapítása óta számos meghatározó autómodell formavilágát alkotta meg, köztük a legendás BMW M1-et, a DeLorean DMC-12-t vagy épp az első generációs Volkswagen Golfot. A vállalat hosszú ideig függetlenként működött, mígnem 2010-ben a VW-csoport – akkori beszámolók szerint a Lamborghinin keresztül – 90,1%-os részesedést vásárolt benne. A teljes irányítás azóta az Audihoz került.
A legfrissebb hírek szerint a Volkswagen-csoporton belül már elindultak az Italdesign eladását előkészítő folyamatok: többek között értékbecslés és pénzügyi átvilágítás zajlik. Az alkalmazottakat egy belső tájékoztató keretében hivatalosan is értesíthetik a tervezett lépésről.
Az eladás mögött minden bizonnyal a VW-csoport nehéz gazdasági helyzete áll. A konszern nemrég jelentett be jelentős létszámleépítést, amelynek célja a vállalat működésének hatékonyabbá tétele és a kiadások csökkentése. A sajtóhírek szerint a német óriás akár gyárbezárásokat sem zár ki a következő években.
Bár az Italdesign elsősorban sportautókhoz és exkluzív modellekhez kapcsolódik, számos hétköznapi autó formaterve is az ő nevükhöz fűződik – ilyen például a Daewoo Lanos, az Alfa Romeo 159, vagy az Audi 80 több generációja. Legutóbbi saját fejlesztésű projektjük, a látványos Zerouno szupersportautó-koncepció is jól mutatja, hogy a stúdió a mai napig képes új irányokat kijelölni az autóiparban.
Bár egyelőre nem tudni, ki lehet az Italdesign leendő tulajdonosa, a stúdió szakmai hírneve és portfóliója minden bizonnyal sok érdeklődőt vonzhat majd. A jövőbeli vevő szándékaitól függően a márka sorsa akár új lendületet is kaphat.