Eltűnnek a Mercedes kínálatából az átemblémázott Renault modellek

A Mercedes paletta leépítésének következő lépése két modellt is érint. A Citan és a T osztály is megy a levesbe a legújabb hírek szerint, ezzel pedig eltűnnek az egykori Renault-Mercedes együttműködés utolsó hírnökei is, legalábbis modell szinten.

A Mercedes-Benz hamarosan két modelljétől is elköszön, ám ezúttal valószínűleg nem fog könnyeket csalni a rajongók szemébe a döntés. A német gyártó 2025 első félévében beszünteti a T osztály és a Citan forgalmazását – értesült az Automotive News.

A háttérben nemcsak a kereslet hiánya, hanem stratégiai átalakulás is áll: mindkét jármű alapvetően a Renault Kangoo technikájára épült, tehát egyfajta átcímkézett változatként került a Mercedes palettájára. A gyártást is a Renault végezte, franciaországi üzemében, ahol egyébként a Nissan Townstar is készül. A döntés értelmében nemcsak a belső égésű motoros kivitelek, hanem a tisztán elektromos EQT és eCitan változatok is kikerülnek a kínálatból, méghozzá utódmodellek nélkül.

A Mercedes ezzel párhuzamosan a jövőre koncentrál: a gyártó a saját fejlesztésű, VAN.CA (belső égésű) és VAN.EA (elektromos) platformjaira helyezi a hangsúlyt. A jövő furgonjai bár méretükben különböznek majd, az alkatrészek több mint 70%-át közösen használják, így racionalizálva a gyártást és csökkentve a költségeket.

A T osztály és a Citan megszűnése egy korszak végét is jelenti, hiszen ez volt a Renault-Mercedes együttműködés utolsó kézzelfogható eredménye modell szinten. Emlékezetes, hogy a múltban hasonló stratégiával készült a Smart ForFour is, amely a Renault Twingo alapjaira épült, és a X-osztály platós modell, amely a Nissan Navara technikáját örökölte – ez utóbbi azonban gyenge eladások miatt csupán néhány évig maradt piacon.

A Renault-al közösen fejlesztett 1,33 literes benzinmotor ugyanakkor továbbra is megtalálható lesz egyes Mercedes-modellekben – legalábbis egyelőre.

A német Handelsblatt értesülései szerint azonban további leépítések is várhatók a Mercedes kínálatában: következőként a GLC Coupé és GLE Coupé modellek kerülhetnek le a színről. Egyelőre nem világos, hogy ezek teljesen eltűnnek-e, vagy egy új, közös modellként születnek majd újjá.

Úgy tűnik tehát, hogy a Mercedes-Benz határozottan újrarendezi portfólióját, és a prémium, nagyobb értékű járművekre, valamint az elektromos átállásra koncentrál, miközben fokozatosan búcsút int a kevésbé jövedelmező, külső partnerrel közösen gyártott modelleknek.