Az Audi tovább bővíti a Q5 széria kínálatát, ezúttal a környezettudatosabb közlekedés jegyében: a modell immár kétféle teljesítményszinten is elérhető plug-in hibrid hajtáslánccal, mind a hagyományos SUV, mind a dinamikusabb Sportback kivitelben. Az új hibridváltozatok akár 100 kilométert is képesek tisztán elektromos hajtással megtenni, ami jelentős előrelépést jelent a korábbi generációhoz képest.
A hatékonyságnövekedés hátterében egy új, megnövelt kapacitású akkumulátor áll, amely bruttó 25,9, nettó 20,7 kWh-s energiatároló képességgel rendelkezik. A cellák két rétegben helyezkednek el az akkumulátorcsomagban, amely mostantól gyorsabban is tölthető: váltóáramról 11 kW-tal történik a töltés, így a teljes feltöltés legfeljebb két és fél órát vesz igénybe.
A két elérhető teljesítményszint 299, illetve 367 lóerőt kínál, utóbbi megegyezik az SQ5 V6-os turbómotoros változatának erejével. A gyengébb verzió 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, míg az erősebb változatnak csupán 5,1 másodpercre van szüksége ugyanehhez. Mindkét esetben a rendszerteljesítmény egy kétliteres turbós benzinmotor és egy villanymotor együttműködéséből adódik, a maximális végsebesség pedig 250 km/óra.
A hibrid hajtás nemcsak erős, hanem takarékos is: az energiatakarékos működést egy hatékonyabb regeneratív fékrendszer is segíti, amely akár 88 kW-os teljesítménnyel képes visszatáplálni az energiát, és a fékezések 90 százalékát elektromosan végzi. Ez a technológia is hozzájárul ahhoz, hogy a Q5 e-hybrid vegyes üzemben akár 100, városi körülmények között pedig akár 113 kilométert is képes legyen kizárólag elektromos hajtással megtenni – mindaddig, amíg a sebesség nem haladja meg a 140 km/órát.