A Volkswagen nem dobja el magától a Passat modellt a jövőben sem, sőt, még SUV átiratot sem csinál belőle. Lesznek viszont olyan alapvető változtatások, amikre eddig nem volt példa a típus történetében.
Amikor a gyártók az egykor sikeres modelleket sorra lökik el maguktól, vagy passzírozzák be őket az SUV palettába, akkor az ember óvatosan teszi fel a kérdést, hogy vajon mit lép a Volkswagen, most hogy a jelenlegi Passat a modellciklusa legvégére ért. Szerencsére a németek más utat választanak, mint mondjuk a Ford a Mondeo kapcsán.
Gyári információ szivárogtatásokból ugyanis azt már tudni lehet, hogy még idén bemutatkozik a következő generáció, ráadásul nem emelt hasmagassággal vagy tisztán elektromos hajtással, hanem még a régi értékeket követve. Persze, azért lesznek komoly változtatások is.
Ilyen például, hogy a németek csak és kizárólag kombi kivitelben kínálják majd az autót, tehát a lépcsőshátú variáns ideje úgy néz ki, hogy tényleg lejárt. Persze, ez nem katasztrófa, hiszen a kombi a legésszerűbb döntés, ha nem éppen a divat diktál, hiszen ugyanannyi csomagot és embert képes elnyelni, mint egy SUV, csak éppen az alacsony építés miatt kisebb a légellenállása, ami nagyon fontos tényező a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás tekintetében.
Az új Passat generáció a már igencsak korosodó, de a 2012-es bemutatása óta többször is korszerűsített MQB platformra épül fel és megerősítést nyert az is, hogy turbós benzines és dízel erőforrások adják majd a kínálat alapját, természetesen a már jó öreg TSI és TDI megjelöléssel. Természetesen, a mai környezetvédelmi előírásoknak megfelelve ezeket mild hibrid rendszerekkel látják el, illetve a kínálat csúcsán már konnektoros hibrideket is találhatunk majd. Ezek az 1.5 TSI Evo2 erőforráson alapulnak majd és az elektromos motorral együtt nagyjából 270 lóerő leadására lesznek képesek.
Egyelőre ezek a biztos pontok a Passat kapcsán, de ma már ennek is örülni kell. Akárcsak annak, hogy a kémfotók tanulsága szerint nem viszik túlzásba a dizájn cicomázását sem a németek.