A Volkswagen-csoport részéről hiba lenne nem kihasználni a hipermodern és erős Porsche Taycannál alkalmazott padlólemezt és hajtásláncot. A következő atomvillanás az Audi E-Tron GT lesz. Az álcázott autó már a Nordschleifén köröz.
Az új szedán nem más, mint a 2018-ban bemutatott E-Tron GT concept szériaérett változata, amely 2021 második felében mutatkozik majd be a 2022-es modellévre. A tanulmányautó elegáns, lapos vonalai megmaradtak, a hátsó sárvédőív-domborítások pedig szexi és izgalmas, erőteljes kiállást adnak neki.
Mark Lichte, az Audi formatervező részlegének vezetője elégedett, szerinte tökéletesen sikerült ötvözni a márka technológia vezetőnek szánt szerepét a klasszikus és elegáns vonalvezetéssel. A szériapéldány megörökli a tanulmány lézeres fényszóróit illetve az egyszerűen csak szenzortoronyként emlegetett hűtőmaszkot. Az elektromos autóknál ugyanis nincs sok létjogosultsága az utóbbi elnevezésnek.
A karosszéria a J1-es névre keresztelt platform nagy akkumulátorcsomagos változatát rejti. A 96 kilowattórás csomaghoz két villanymotor is jár (tengelyenként egy), a gyorstöltő képességnek köszönhetően pedig alig 20 perc alatt veszi fel kapacitása 80 százalékát. A hivatalos hatótáv valahol 320 kilométer körüli lesz.
Bár az Audi megörökli a Taycan kétsebességes váltóját, ennek ellenére csupán egyetlen közös alkatrészük lesz majd: a szélvédő. Az Audiban szinte minden aprósághoz hozzányúltak a Taycanhoz képest. A végső teljesítmény 590 lóerő körüli lesz, amellyel az E-Tron GT valahová a Taycan 4S és a Taycan Turbo közé kerül a palettán.