Egyre nagyobb neveket csábít maga mellé a Hongqi márkát is jegyző Silk-FAW cégcsoport. A dizájner legenda Walter de Silva mellett most már Amedeo Felisa, a Ferrari egykori vezérigazgatója is nekik dolgozik.
Egy új autóipari szereplő megszületését eredményezte a kínai FAW és az Amerikában is jelen lévő Silk EV összeolvadása. Ez nem más, mint a Hongqi márka, mely kimondottan elektromos és hibrid szupersportkocsik gyártását tervezi a jövőben. Az első modelljük az utóbbi, azaz a hibrid kategóriát erősíti, hiszen az S9 modell egy turbós V8-as erőforrásból és három elektromos motorból nyeri ki az 1400 lóerős összteljesítményét.
Az összefogás másik érdekessége, hogy bár amerikai és ázsiai gyökerekről van szó, a megvalósítást amennyire csak lehet, olaszosra veszik majd. Mert hát kik értenének legjobban az érzelmekre ható sportkocsikhoz, ha nem az olaszok!
Ezért a Silk-FAW a sportkocsik gyártásához elengedhetetlen új üzemet Olaszországban, Reggio Emilia város mellett építi fel, a vezető tanácsadójuk pedig Amedeo Felisa lesz az elkövetkező években. Felisa az Alfa Romeo kötelékében kezdte pályafutását, ám potom 26 évet Ferrari színekben húzott le, ahol 2008 és 2016 között a vezérigazgatói széket is birtokolhatta. További érdekesség, hogy a márka vezető dizájnere egy másik „sztárjátékos”, az a Walter de Silva, akinek keze alatt a Volkswagen csoportos termékek újultak meg 1999 és 2015 között.
A Hongqi tehát szemmel láthatóan komolyan veszi a feladatot, érdemes lesz odafigyelni rá a későbbiekben. A még csak mostanság alakuló vállalat már így is komoly potenciával és szakember gárdával rendelkezik, a jövő pedig még tartogathat izgalmas újdonságokat Jonathan Krane, a Silk-FAW elnöke szerint.