A már meglévő szenzorokat felhasználva még több vezető hibát küszöbölnek ki a jövő Toyotái.
A Toyota lénygében elkészült a vezetést támogató rendszerek következő generációjával, melyet nemsokára már minden modelljükbe megtalálhatunk. A fejlesztéskor két dologra koncentráltak leginkább: a parkolóban navigálásra és a gyorshajtásra,
Az első esetben annyi a változás, hogy a szenzorok nem csak a tárgyakat érzékelik, hanem már az embereket is, így elméletileg lehetetlen lesz a pedálokat összekeverve, vagy csak szimplán figyelmetlenül navigálva elütni valakit a parkolóban.
A gyorshajtást a rendszer úgy védené ki, hogy autópálya tempónál visszább veszi a gázpedál intenzitását, így nem tud lendületesen gyorsulni az autó. Ezzel a fejlesztők szerint el lehet venni a sofőr kedvét a száguldozástól, hiszen nincs gyorsulási élmény, ami még gyorsabb tempóra sarkallná az autósokat.
Egyelőre nem tudni, hogy kikapcsolhatók lesznek-e az új funkciók, csak az biztos, hogy a meglévő szenzorok tökéletesen kiszolgálják ezeket a megoldásokat, így akár már most is beépíthetnék őket a jobban felszerelt modellekbe.