Frissítést kapott a Toyota bZ4X

Új akkumulátorcsomagokkal és nagyobb vontatási kapacitással frissült fel a Toyota elektromos járgánya. A bZ4X futurisztikus dizájnjához a gyártó csak óvatosan nyúlt hozzá.

A Toyota négy évvel ezelőtt mutatta be az első globális elektromos modelljét, a bZ4X-et. Ez azt jelenti, hogy a modellciklusa feléhez ért a járgány, így elkerülhetetlen volt, hogy egy kicsit felfrissítsék a gyáriak.

A legnagyobb fejlesztések az akkumulátorcsomagokat érintik. A bZ4X mostantól egy új, 57,7 kWh-s belépőszintű akkumulátorcsomaggal is elérhető. Ez a specifikáció az alap elsőkerék-meghajtású kivitel sajátossága, melyet 165 lóerős (123 kW-os) villanymotor hajt, és a WLTP-ciklus szerint 445 km-es hatótávot ígérnek hozzá.

Ezen kívül két további verzió is megjelent, mindkettő új, 73,1 kWh-s akkumulátorral. Az egyik modell 221 lóerőt (165 kW) teljesít, és egy feltöltéssel 573 km-t képes megtenni, míg a csúcsmodell összkerékhajtással és 338 lóerővel (252 kW) rendelkezik, a hatótávja pedig 520 km (323 mérföld). Az igazán figyelemre méltó adat viszont az, hogy csupán 5,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, ami egy átlagos Toyota SUV-tól meglepően dinamikus teljesítmény.

A Toyota szerint mindkét akkumulátor energiasűrűsége javult, valamint megnövelték a cellák számát is. Az elektromos motorok is fejlődtek, és mostantól szilícium-karbid félvezetőket tartalmaznak, ami hatékonyabb energiafelhasználást eredményez.

A Toyota további fejlesztéseket is végrehajtott a töltési rendszeren. Az új bZ4X akkumulátor-előmelegítéssel rendelkezik, ami hideg időben is lehetővé teszi a hatékonyabb gyorstöltést. A csúcsváltozat fedélzeti váltóáramú (AC) töltője most már 22 kW-os, a korábbi 11 kW helyett, de a jelenlegi egyenáramú (DC) töltési csúcsteljesítmény továbbra is 150 kW, ami elmarad néhány versenytársától. A Toyota célja, hogy 10–80%-os töltöttséget kb. 30 perc alatt lehessen elérni.

Jó hír azoknak, akik vontatásra használnák az autót: a bZ4X vontatási kapacitása megduplázódott, és immár 1 500 kg terhet is elbír.

A Toyota nem sokat módosított a bZ4X külső megjelenésén, csupán néhány aerodinamikai fejlesztést hajtott végre az autó orrán. A belső tér azonban jelentősebb frissítéseket kapott: az új modellben egy egyszerűsített digitális műszeregység, valamint egy 14 hüvelykes érintőképernyő található, amelyen az előző generáció különálló klímavezérlő kapcsolóit már integrálták.