Genesis Magma GT – avagy Ferrari Koreából

A Genesis ismét bizonyítja, hogy komolyan gondolja belépését a nagy teljesítményű sportautók világába. A márka most bemutatta a Magma GT Conceptet – egy középmotoros tanulmányt, amely hosszú távon akár a GT-versenyzés felé is utat nyithat, és később jó eséllyel utcai változatban is megjelenhet.

A Hyundai prémiumrészlege a „Magma” almárkát a sportosság új szimbólumává kívánja tenni. A célok kifejezetten ambiciózusak: a koreai gyártó olyan riválisokat szemel ki, mint a Ferrari és a klasszikus európai GT-márkák. A Magma GT Concept franciaországi debütálása egyértelmű üzenetet hordozott: elkezdődött a Genesis sportos korszakának felépítése.

Középmotoros koncepció, klasszikus GT-aránnyal

A látványos tanulmányautó minden elemében a középmotoros sportkocsik jellegzetes arányait idézi:

  • rendkívül lapos motorháztető,

  • hosszú, hátrafelé lejtő tetőív,

  • szélesen ívelt hátsó sárvédők,

  • keskenyedő, „boat-tail” kialakítású kabin.

A formatervezésért Luc Donckerwolke felel, aki ezúttal a letisztult, repülőgépeket idéző aerodinamikát helyezte előtérbe. A Magma GT nem használ látványos, méretes hátsó szárnyakat; helyette integrált aerodinamikai megoldásokra támaszkodik, elöl apró canardokkal a megnövelt első leszorítóerő érdekében. A kétsoros fénygrafika elöl és hátul is visszatérő és meghatározó stíluselem, míg a középre helyezett, hármas kipufogó egyértelműen showelemként szolgál.

Versenytechnikára utaló hajtáslánc

Bár a Genesis nem közölt hivatalos adatokat, több jel is arra utal, hogy a Magma GT hajtáslánca a márka endurance bajnokságban használt hypercarjához kapcsolódik. A rendszer központi eleme várhatóan egy 3,2 literes, biturbós V8-as motor, amely lényegében két 1,6 literes ralimotor összeépítésével született.

A teljesítményadatok továbbra is titkosak, annyi azonban ismert, hogy a hátsó kerekeket egy nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltó hajtja. Elektromos hajtásra itt nincs szükség – és a GT-versenyzés szabályai sem engedik –, egy későbbi, részleges hibrid rendszer azonban elképzelhető a kibocsátási előírások teljesítése érdekében.

A konstrukció alapja nem karbon monocoque, hanem költséghatékonyabb alumínium kompozit platform lesz, ami a sorozatgyártás lehetőségét is erősíti.

Többféle változat is készülhet

A Genesis tervei szerint a Magma GT Conceptből többféle kivitel születhet:

  • egy versenyorientált GT-verzió,

  • valamint egy limitált példányszámú, utcai szupersportkocsi.

A koreai márka nagyban készül a hosszútávú világbajnokságra is: a Magma GMR-001 hypercar 2026-ban mutatkozik be a World Endurance Championship mezőnyében.