A Hyundai bemutatta az első Kínában készülő, kimondottan a helyi piacra szánt elektromos modelljét. Az Elexio érdekessége, hogy míg a legtöbb gyártó gőzerővel igyekszik visszahozni a fizikai gombokat, ebben a kocsiban egyetlen gigantikus képernyőbe integráltak minden elképzelhető funkciót.
A Hyundai új, kizárólag Kínának szánt elektromos SUV-ja, az Elexio nemcsak formatervében, hanem beltéri kialakításában is szakít a megszokott megoldásokkal. A belső tér szinte teljesen mellőzi a hagyományos fizikai gombokat, helyette egy 27 colos, 4K-felbontású, ívelt kijelző uralja a műszerfalat, amely a vezető előtti résztől egészen az utasoldalig húzódik. A letisztult, minimalista dizájn az Ioniq modellektől eltérő stílust képvisel, egyértelműen a kínai piac ízléséhez igazodva.
A központi képernyő mellett egy kisebb, különálló kijelzőt is kapott a vezető, amely kizárólag a műszeregység szerepét tölti be. Fizikai kezelőszerv szinte csak a háromküllős kormánykeréken található, míg az irányváltást egy markáns kormányoszlopi kar végzi. A Hyundai szerint az utastér a „digitális intelligenciára” és a könnyen átlátható kezelőfelületekre épül.
Az Elexio arra az E-GMP platformra épül, amelyet többek között az Ioniq 5/6, a Kia EV6/EV9 vagy a Genesis GV60 is használ. Bár a műszaki részleteket egyelőre nem hozták nyilvánosságra, annyit elárultak, hogy a modell hatótávolsága több mint 700 kilométer lesz, igaz, a kínai CTLC ciklus szerint, amely jellemzően optimistább az európainál. A gyors töltés is adott: a 30–80%-os töltési szintet 27 perc alatt el lehet érni.
A Beijing Hyundai vegyesvállalat által fejlesztett és gyártott Elexio az első olyan tisztán elektromos Hyundai, amely teljes egészében Kínában készült. A gyártás is helyben zajlik majd, és egyelőre nem tudni, hogy a modellt más piacokon is forgalmazzák-e. A Hyundai mindenesetre komolyan gondolja az újrakezdést: idén év elején 1,1 milliárd dolláros beruházást jelentett be a BAIC-kel közös vegyesvállalatánál, amelynek célja, hogy új lendületet adjon a márkának a nehéz helyzetben lévő kínai piacon.
Az Elexio nemcsak a formatervével, hanem a nevével is elhatárolódik a Hyundai nemzetközi elektromos palettájától. A modell nem viseli az Ioniq márkanevet, és külső megjelenésében is más irányt képvisel: hűtőrács nélküli orr, keskeny vízszintes fényszórók, végigfutó LED-csík elöl-hátul, szoborszerűen formázott kerékívek és sötét D-oszlop jellemzi. A hátsó traktus külön figyelmet kapott: magasra helyezett LED-ek, markáns betűk és grafikus elemek hangsúlyozzák a futurisztikus karaktert.