Elektromos

Az elektromos autók javítása még mindig érezhetően drágább, mint a hagyományos benzines vagy dízel modelleké, de a különbség fokozatosan csökken. Német statisztikák szerint jelenleg átlagosan 15–20 százalékkal magasabb a helyreállítás költsége, ugyanakkor az iparági tapasztalatok bővülésével ez az eltérés a következő években tovább mérséklődhet.

Tovább

Az Opel a szeptemberi Müncheni Autószalonon (IAA Mobility) mutatja be legújabb GSE-emblémás koncepcióautóját, amely előrejelzi a márka sportos, elektromos jövőjét. A Stellantis-csoport tagjaként a gyártó egy olyan látványos showcar-t készített, amely formavilágával és a motorsport világát idéző technikai részleteivel egyaránt figyelemfelkeltő, és új szintre emeli a teljesítményorientált Opel-modellek koncepcióját.

Tovább

A brit Longbow nevű startup 2027-ben két ultrakönnyű elektromos sportautóval készül berobbanni a piacra – még a Tesla régóta várt új Roadstere előtt. Az alapító Daniel Davey mellé olyan autóipari veteránok csatlakoztak, akik pontosan tudják, mitől lesz igazán jó egy autó. A cél: modern technológia, klasszikus sportautós élmény és elérhetőbb ár.

Tovább

Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója szerint az Európai Uniónak újra kellene gondolnia a 2035-re tervezett belső égésű motoros autók betiltását. Úgy látja, a merev határidő komoly gazdasági kockázatot jelent, és a vásárlókat inkább kedvezményekkel, adóelőnyökkel vagy olcsóbb töltési lehetőségekkel kellene az elektromos autók felé terelni, nem pedig tiltásokkal.

Tovább

Egykor az elektromos mobilitás élharcosaként ünnepelték, mára azonban a Tesla egyre nehezebb helyzetbe kerül az európai piacon. A legújabb értékesítési adatok alapján több országban is markáns visszaesés látható, miközben a versenytársak – különösen a kínai márkák – lendületesen növelik jelenlétüket. A kontinensen szinte mindenhol csökkenő érdeklődés tapasztalható a Tesla modelljei iránt, de különösen éles a visszaesés olyan kulcspiacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország, amelyek hosszú távon is meghatározó szerepet játszanak a márka regionális stratégiájában.

Tovább

A Mercedes-Benz megosztotta első hivatalos előzetesét új generációs elektromos SUV-járól, amely a jelenlegi EQC helyére érkezik, de már az új formanyelv jegyében. A premier a szeptemberi Müncheni Autószalonon esedékes, de a márka már most megvillantotta, milyen irányt vesznek jövőbeni villanyautóik – a legfeltűnőbb elem pedig kétségkívül a látványosan megvilágított hűtőmaszk.

Tovább

Aki mostanában egy új Teslát szeretne vásárolni Európában, az gyorsan észreveszi, hogy a választék igencsak megfogyatkozott. A márka két korábbi csúcsmodellje, a Model S és a Model X ugyanis egyik napról a másikra eltűnt a konfigurátorból – maradt a sokkal elérhetőbb árú Model 3 és Model Y, ezek viszik tovább a stafétát az öreg kontinensen.

Tovább

Bár az utóbbi években a Subaru főként az elektromos SUV-k fejlesztésére összpontosított, úgy tűnik, a sportos vonalról sem mondott le végleg. A korábban az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírások miatt száműzött BRZ neve ismét felmerült – ám most egy új, tisztán elektromos formában térhet vissza, esélyt adva a modell európai újjászületésére.

Tovább

A globális elektromos járműpiac gyors átalakulása közepette a kínai Chery Csoport kiemelkedő eredményeket ért el 2025 első félévében. Júniusban 71 582 darab új energiahajtású járművet értékesítettek, ami 59,6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az év első hat hónapjában összesen 359 380 ilyen autó talált gazdára, ami elképesztő, 98,6%-os bővülésnek felel meg. 

Tovább