Elektromos

A Huawei és a JAC együttműködéséből született meg nemrégiben egy új márka, a Maextro. A gyártó most azt is megmutatta, hogy milyen lesz az első modelljük. Az S800 nem szeretne kispályázni, gigantikus elektromos luxusjárgányként próbálja meg megcélozni a Maybach és a Rolls-Royce kínai vásárlóit.

Tovább

A Mercedes egy új tanulmányban mutatta be azt a technológiát, mellyel teljesen más irányból közelítenék meg a fékek témáját. Az elektromos autóknál szerintük már nem kell, hogy a kerék belsejében legyenek a tárcsák és betétek, elég azt a hajtómotorba beleszerelni. Mit nyernek ezzel? Teljesen zárt felniket, kisebb rugózatlan tömeget és esztétikus megjelenést a fékpor hiánya miatt.

Tovább

Bár többször is próbálta szoftveresen megoldani a Jaguar a túlmelegedő I-Pace akkumulátorok problémáját, valahogy sosem sikerült ténylegesen megelőzni, hogy tűzveszélyes legyen egy bizonyos legyártott széria a 2019-ben Év Autója díjat is nyert modellből. Most ezeket vásárolja vissza a gyártó Amerikában.

Tovább

A Xiaomi egy közleményben figyelmezteti az SU7 Max tulajdonosokat, hogy az autójuk közúti használatra való, nem versenypályára. Már több esetről is tudni lehet, amikor az erős elektromos járgány fékrendszere nem bírta az extrém terhelést és a gumifal vetett véget a száguldozásnak. Kiderült, hogy a gigantikus féknyergek alatt kimondottan aprócska betétek lapulnak.

Tovább

Az autóiparban kimondottan új szereplőnek számító Xiaomi elképesztő tempót kezdett el diktálni. A márka vezérigazgatója jelentette be, hogy 230 nap kellett csak ahhoz, hogy elérjék a 100 ezer legyártott SU7-est. Ennek örömére Lei Jun egy olyan képet rakott ki a közösségimédia-felületére, amin úgy jelenik meg, mint a kínai Elon Musk.

Tovább