
Új akkumulátorcsomagokkal és nagyobb vontatási kapacitással frissült fel a Toyota elektromos járgánya. A bZ4X futurisztikus dizájnjához a gyártó csak óvatosan nyúlt hozzá.
Új akkumulátorcsomagokkal és nagyobb vontatási kapacitással frissült fel a Toyota elektromos járgánya. A bZ4X futurisztikus dizájnjához a gyártó csak óvatosan nyúlt hozzá.
A Toyota és a GAC összefogásának eredménye az a bZ3X modell, melynek Kínában kimondottan kedvező áron indult el az értékesítése. Rá is haraptak a helyi vásárlók, alig egy óra alatt mintegy 10 ezer megrendelés érkezett a járgányra, ami miatt a gyártó értékesítési rendszere is összeomlott.
Európa megfizethető elektromos autópiaca egyre mozgalmasabbá válik. A Stellantis Fiat és Citroën márkái már bemutatták saját elképzeléseiket, és most először láthatjuk a Volkswagen válaszát is. Az ID. Every1 hivatalosan még csak egy koncepció, de a legtöbb részlet, amit láthatunk, 2027-ben a sorozatgyártású változatban is megjelenik.
A BYD Csoport tavaly világszerte lenyűgöző 4,27 millió elektromos és plug-in hibrid járművet adott el, ezzel az egyik legnagyobb autógyártóvá vált. A márka nemcsak hazai piacán, Kínában rendkívül népszerű, hanem egyre nagyobb teret nyer nemzetközileg is, különösen Európában. A cég nem ül a babérjain, hanem tovább bővítené gyártási kapacitását az öreg kontinensen.
Bár a Volvo mostanság leginkább az SUV palettáját építgeti, de azért nem feledkeznek meg azokról sem, akik lépcsőshátú elektromos modellt szeretnének. A most bemutatott ES90 a nagy német gyártók középkategóriás modelljeinek állíthat komoly konkurenciát.
A BYD, a világ egyik vezető elektromos járműgyártója bemutatta legújabb európai modelljét, az ATTO 2-t, amely a városi közlekedésre optimalizált, megfizethető árú elektromos SUV-ként érkezik a kontinens piacaira. A jármű a BYD Blade akkumulátor-technológiáját alkalmazza, amelyet közvetlenül a padlólemezbe integráltak, így növelve a szerkezeti merevséget és csökkentve a helyfoglalást.
Bár az elektromos járművek körüli kezdeti izgalom némileg alábbhagyott, a gyártók azonban továbbra is törekednek a technológia tökéletesítésére.
Nemrég még azt kommunikálta a Mercedes, hogy pár éven belül kizárólag a VAN.EA platformra épülő elektromos hajtással látják el a haszongépjárműveiket, most viszont már arról beszélnek, hogy a belső égésű motorokat támogató VAN.CA alap is a jövőjük részét képezi.
A Kia folytatja elektromos offenzíváját: a nagy EV9 és EV6 modellek, valamint a kompakt EV5 és a kisebb EV3 után most megérkezett az új Kia EV4.
Volkswagen bemutatta az európai piacra szánt belépő szintű elektromos autójának első hivatalos előzetesét, melynek ára 20 000 euró körül alakul majd. A modell piaci bevezetését 2027-re tervezik, de a koncepció verziót jövő hónapban fogják bemutatni.