Az Opel a Corsa történetében először alkalmaz hibrid hajtást. Igaz, nem teljes értékű rendszert kap a gömbvillámosok városi autója, de azért egy picit tud tisztán elektromos üzemben gurulni is.
Az Opel a Corsa hatodik generációjának ráncfelvarrását nem is olyan régen mutatta be, most pedig további érdekességek derülnek ki a modell jövőképével kapcsolatban. Tisztán elektromos kivitelben már a márka Stellantisba olvadása óta ismerhetjük a Corsát, hibrid hajtásra viszont egészen eddig nem igazán volt példa.
Most viszont a gyáriak bejelentették, hogy mild hibrid kisegítést kap a városi autójuk, ráadásuk mindjárt kétféle teljesítménnyel. Az 1,2 literes motorra épülő rendszer ugyanis 100 és 136 lóerővel is elérhető lesz nemsokára.
A benzines egységet mindkét esetben egy 28 lóerővel és 50 Nm nyomatékkal bíró elektromos motorral egészítik, mely egy kimondottan visszafogott, 432 Wh teljesítménnyel rendelkező akkumulátorból nyeri az energiát. Érdekesség, hogy nem a benzines motor, hanem a villanyos erőforrás tölti vissza az akkumulátort fékezéskor, azaz ekkor generátor üzemmódra vált át.
Általában a mild hibrid rendszereknél nem beszélhetünk önálló elektromos hajtásról, a Corsa esetében viszont külön hangoztatja a gyártó, hogy képes ilyenre az autó. Persze, nem kell itt nagy dolgokra gondolni, nagyjából egy kilométernyi lassú gurulásra elegendő a kis hibrid rendszer. Ami fontosabb, hogy a menet közbeni elektromos rásegítés a gyári adatok szerint mintegy 15 százalékkal takarékosabb üzemet eredményez, mintha csak a benzines egység dolgozna az autóban.