A Kia az elektromos hajtások mellett látja a lehetőségeket a hidrogénes megoldásokban is, ezért további fejlesztéseket jelentettek be ezzel kapcsolatban.
Az autóipar gőzerővel sodródik a villanyosítás irányába, de azért vannak még alternatív megoldások is a tisztább jövőkép érdekében. Ilyen például a hidrogén felhasználása is, melyben egyre több gyártó látja meg a lehetőségeket. Például a Kia is, azaz a jövőben a koreaiak rákapcsolnak az FCEV, vagyis a hidrogén üzemanyagcellás fejlesztésekre.
Ennél részletesebben még nem mentek bele a részletekbe a gyáriak, de már most ígéretet kaptunk, hogy 2028-ban érkezik egy ilyen hajtással rendelkező modell a palettába. Egyelőre annyit tudhatunk, hogy ez egy praktikus, sokféleképpen felhasználható típus lesz, ami a jelenlegi meglátások alapján csakis egy SUV variánst jelezhet.
Felmerülhet a kérdés azonban, hogy miért kell mostantól még hét évet várni a hidrogénes Kia bemutatására, amikor csoporton belül a Hyundai már rendelkezik kész alternatívával a Nexo személyében? A válasz annyi, hogy a Kia először alaposan teszteli a rendszereket, azaz először különböző katonai járművekben teszik azokat elérhetővé az elkövetkező években.
A Kia hozzátette azt is, hogy nem véletlenül választották a katonai vonalat. A honvédelem járműveiben ugyanis életképesebb az üzemanyagcellás megoldás, mint az akkumulátoros-elektromos vonal, hiszen a hidrogén tankolása még mindig gyorsabb folyamat, mint az elektromos töltés. Főleg terepen, dízel aggregátorokról megoldva…