
A Mazda az MX-5 modell bemutatásának 35. évfordulója alkalmából egy különleges túrára vitte a négy generáció egy-egy példányát. Az 1000 mérföldes utat fenntartható bioüzemanyaggal tették meg az autók.
A Mazda az MX-5 modell bemutatásának 35. évfordulója alkalmából egy különleges túrára vitte a négy generáció egy-egy példányát. Az 1000 mérföldes utat fenntartható bioüzemanyaggal tették meg az autók.
Nem újkeletű dolog a Toyota és a BMW összefogása, melynek célja, hogy a tüzelőanyagcellás hajtásokat életben tartsák. Most még erősebb lesz a két márka összetartása, aminek a legfőbb oka, hogy Európában folyamatosan esik az akkumulátoros elektromos autók iránti kereslet.
Bár a Toyota gőzerővel fejleszti az elektromos palettáját, azért a hidrogén-tüzelőanyagcellás hajtásláncot sem hagyják el. Éppen ellenkezőleg, már készül a következő generáció, mely a mostaninál jóval olcsóbban kínálhat nagyobb hatótávot.
Németország már most is jelentősen a többi európai ország előtt jár, ha a tüzelőanyagcellás járművek használatáról van szó, de ezt még tovább erősíti majd egy új kezdeményezés. A H2 Moves Berlin célja, hogy év végéig újabb 200 darab Toyota Mirai kerüljön az utakra, melyek egyben az Uber flottáját is alaposan kibővítik.
Az Iveco vezérigazgatója erős bírálattal illette a nemsokára bevezetésre kerülő Euro 7-es normát. Szerinte nem csak betarthatatlan az új szabályozás, hanem egyenesen ostobaság is.
Ha a jövő autójáról beszélünk, sok sci-fi rajongónak azonnal a letisztult formák és az indokolatlanul világító elemek ugranak be. A Nissan tanulmánya is ilyen. Ez a 2019-ben még csak digitálisan, most pedig már kézzel fogható tanulmányként létező Max-Out roadster.
Az elektromos mobilitás és áruszállítás egyre nagyobb szerepet kap a közlekedésben, így szépen lassan a nagyobb autógyártók is ráállnak erre a vonalra. A Toyota például most egy elektromos teherkerékpárral bővítette a palettáját.