
A Mercedes paletta leépítésének következő lépése két modellt is érint. A Citan és a T osztály is megy a levesbe a legújabb hírek szerint, ezzel pedig eltűnnek az egykori Renault-Mercedes együttműködés utolsó hírnökei is, legalábbis modell szinten.
A Mercedes paletta leépítésének következő lépése két modellt is érint. A Citan és a T osztály is megy a levesbe a legújabb hírek szerint, ezzel pedig eltűnnek az egykori Renault-Mercedes együttműködés utolsó hírnökei is, legalábbis modell szinten.
Újabb komoly kihívással nézhetnek szembe az autógyártók: egy friss uniós tervezet szerint a szénszálas műanyag a jövőben veszélyes anyagként kerülhet besorolásra az autóiparban. Ha az Európai Parlament által megfogalmazott irányelv módosítása hatályba lép, a szénszál alkalmazása az autógyártásban akár teljes tiltás alá is kerülhet.
A brit McMurtry Automotive elképesztő húzással rukkolt el: kis méretű, de extrém teljesítményű villanyautójuk, a Spéirling fejjel lefelé hajtott végig egy speciálisan kialakított platformon, kizárólag a ventilátoros leszorítóerő segítségével, mindenféle mechanikus rögzítés nélkül. Ez az első ilyen demonstráció az autóipar történetében, amely bebizonyítja, hogy a megfelelő technológia mellett nemcsak elmélet, hanem valóság is lehet egy ilyen elképzelés.
A McLaren bejelentette, hogy 2027-ben visszatér a hosszútávú világbajnokság (WEC) csúcskategóriájába, és elindul az LMDh (Le Mans Daytona hibrid) osztályban fejlesztett új Hypercar modelljével. Mindezt 32 évvel azután, hogy a legendás F1 GTR-rel 1995-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.
A horvát Rimac Group hamarosan kizárólagos irányítást szerezhet a Bugatti felett: friss értesülések szerint a cég ajánlatot tett a Porsche tulajdonrészének megvásárlására a közös vállalatból, a Bugatti Rimacból. Jelenleg a Rimac a vegyesvállalat 55%-át birtokolja, míg a Porsche 45%-os részesedéssel rendelkezik, de a mostani fejlemények alapjaiban változtathatják meg az erőviszonyokat.
Alig pár hónappal az új Ypsilon bemutatása után máris hozzányúlt a kocsihoz a Lancia. A tisztán elektromos változatnál vannak érdemi változások, a hibrid verziónál csak a számokkal variáltak a gyáriak.
Úgy tűnik, a Mercedes-AMG hallgat a kritikus hangokra, és már készül a C63 S E Performance modell komolyabb átdolgozása. A jelenlegi plug-in hibrid változat, amely egy négyhengeres, 2,0 literes turbómotort és hátsó tengelyre szerelt elektromos egységet kombinál, ugyan lenyűgöző, 680 lóerős rendszerteljesítményt kínál, de a rajongók többsége nem tud igazán megbarátkozni az „AMG” és a „négyhengeres” szavak egy mondatban történő használatával. Jöhet a hathengeres kivitel.
Az elektromos mobilitás fejlődése már nem csupán a személyautók világában hozott gyökeres változásokat, napjainkra az áruszállítás területén is komoly alternatívát jelentenek az akkumulátoros hajtású járművek. Bár sokan még mindig kétkedve figyelik az elektromos teherautók térnyerését, a valós piaci igények és a technológiai fejlesztések már sokszor a villanyhajtás irányába mutatnak. A Ford E-Transit sorozata erre a változásra kínál kézzelfogható, sokoldalú megoldásokat, méghozzá három különböző méret- és teljesítménykategóriában.
A dán Zenvo már egy ideje dolgozik az új szupersportkocsiján, melynek már le is leplezték a legfontosabb elemét, a motorját. Nem fogták vissza magukat, nemes egyszerűséggel megalkották az eddigi legerősebb utcai autóba kerülő V12-es erőforrást. A dán szupersportautó-gyártó, a Zenvo egy igazán figyelemre méltó újdonsággal jelentkezett: napvilágra hozta készülő Aurora nevű modelljének szívét, amely nem […]
A Waymo önvezető taxijai 2024-ben összesen 589 parkolási bírságot gyűjtöttek be San Franciscóban, amelyek összértéke 65 065 dollár volt. A város közlekedési hatóságának adatai szerint ezek közül 138 esetben az autók nem tartották be a parkolásra engedélyezett idősávot, míg 134 bírságot forgalomakadályozás miatt szabtak ki. Emellett 77 esetben tiltott helyen parkoltak, míg 74 alkalommal dupla parkolásért büntették meg őket.