
Göteborg önkormányzata és a Volvo közös erővel munkálkodik azon, hogy a kikötőváros 2030-ra a világ egyik legzöldebb és egyben legfejlettebb városa legyen.
Göteborg önkormányzata és a Volvo közös erővel munkálkodik azon, hogy a kikötőváros 2030-ra a világ egyik legzöldebb és egyben legfejlettebb városa legyen.
Megannyi másik ország után a japán politikusok is beálltak a belsőégésű motorok betiltása mellé. 15 éven belül ezzel megszűnhet a benzines és dízel járművek értékesítése a szigetországban. A Toyota vezetősége enyhén szólva is kiakadt a bejelentés után.
Hivatalos jelleggel jelentette be Boris Johnson, Anglia miniszterelnöke, hogy 2030-ban tényleg véget ér az országban a dízel és a benzin üzemű járművek értékesítése. A hibridek még 2035-ig maradhatnak.
A Citroen pémium márkájának számító DS bejelentette, hogy 2025-től már csak és kizárólag villanyosított modellekkel foglalkoznak majd, azaz hibrid és teljesen elektromos modellek lesznek kizárólag elérhetők a palettán.
Bár úgy tűnt, hogy a Volkswagen bebiztosította magát az elektromos ID.3 piacra vezetésével és a kínai MG-vel együttműködéssel, most mégis emissziós bírság fizetésére készül a gyártó.
Az FCA csoport már egy éve fizet a Teslának, hogy az cserébe megossza vele a CO2 kvótáját, most pedig a Honda is erre az útra lép.
Akinek sok van az elad, akinek pedig nincs, az vesz. Így megy ez a piacon, legyen szó élelmiszerről vagy éppen CO2 kvótáról. Az utóbbi esetében most a Volvo és a Ford kötött mindkét fél számára előnyös üzletet.
A Jaguar-Land Rover vezetősége belátta, hogy most már esélytelen számukra, hogy be tudják tartani az EU által megszabott emissziós határértékeket. Nagyjából 117 millió eurós büntetésre számíthat a konszern.
Bár pár hónappal ezelőtt még úgy tűnt, hogy a Ford játszi könnyedséggel teljesíti az Emissziós szabályozásokat, közben történt egy sajnálatos eset, tűzveszélyesség miatt le kellett állítani a paletta átlagot lenyomó hibrid Kuga értékesítését.