Már két évtizede annak, hogy bemutatkozott az egyik legmodernebb menetbiztonsági felszerelés, az ESP, amelyet elsőként luxusautókba szereltek, mára pedig minden új típusban kötelezővé vált.
1995-ben mutatkozott be a Bosch által készített elektronikus menetstabilizáló rendszer (gyártótól függően ESP, ESC vagy DSC néven), amely elsőként a BMW 7-es sorozat, a Mercedes-Benz S 600 Coupé és a csak japán piacon elérhető Toyota Crown típusokban volt megtalálható. 1997-től azonban – a kikerüléses jávorszarvas-teszt tanulságainak is köszönhetően – minden Mercedes-Benz szériafelszereltségévé vált, 2011-től pedig minden újonnan eladott autóban kötelezővé tették Európában.
Az ESP a motornyomaték visszafogásával és a kerekek egyenkénti fékezésével segít úton tartani az autót. A vezérlő elektronika a kormányszög, az oldalgyorsulás és a perdület alapján számítja ki, hogy az autó viselkedése alulkormányzottságot vagy túlkormányzottságot mutat, és ennek megfelelően avatkozik közbe, hogy a kijelölt íven maradjunk. A fejlettebb változatai már az utánfutót vagy az oldalszelet is képesek figyelembe venni. Egy korábbi németországi felmérés szerint a német utakon évente mintegy 37 ezer baleset és több mint ezer haláleset elkerülhető lenne, ha már minden autóban dolgozna ESP.