A Volkswagen elkezdte a Transporter következő generációjának a leleplezését. Az első kedvcsináló képeken megfigyelhetjük, hogy öltötte magára az ID.Buzz stíluselemeit a Ford Transit Custom. Mert bizony, a lemezek alatt az a járgány bújik meg.
Bár először úgy tűnt, hogy a Multivan T7 és az ID.Buzz közös erővel sírba küldi a Transportert, a Volkswagennek rá kellett jönnie, hogy az még a mai napig is kimondottan nagy népszerűségnek örvend. Az emissziós szabályozások miatt viszont mennie kellett a hatodik generációnak, egy teljesen új létravázas furgon kifejlesztése pedig nem igazán fért bele a költségvetésbe. Mit lehet tenni? Például partneri kapcsolatba lépve más gyártóval át lehet emelni némi finomítás után egy már meglévő modellt. És így született meg az első Transit alapú Transporter, a T7.
Éppen ezért, nem meglepő, ha profilból azonnal felismerhető a Ford furgonja, bár a Volkswagen valamivel simább oldalfalat alakított ki ezen a ponton. Elől a Multivan és az ID.Buzz stíluselemei köszönnek vissza, míg a hátsó részt a szintén Ford alapokkal rendelkező Amarok fényforrásai dobják fel. A belső térbe egyelőre nem nyerhettünk bepillantást, de jó eséllyel a jellegzetes VW műszerfallal és ergonómiával találkozhatnak majd a vásárlók.
A Transporter T7 verziótól függően lehet 5 és 5,45 méter hosszú, a tengelytáv pedig 3,1 vagy 3,5 méteres lehet. Ebben nincs változtatás, a Ford Transit Custom alap meghatározta, hogy mivel élhetnek a németek.
Ugyan ez elmondható a motorpalettáról is, melyet szintén egy az egyben emeltek át, azaz van dízel, konnektoros hibrid és a kínálat csúcsát képező teljesen elektromos hajtás, a teljesítmény pedig 110 és 286 lóerő között mozoghat.
A piaci bevezetés 2025 első negyedévében várható, míg a gyártás nem meglepő módon Törökországban lesz majd lebonyolítva a Ford Transit és Tourneo Custom gyártósorokon.