A közúti modell után a versenypályákra szánt változatban is megjelent a 488 GTB, ami turbós motorjával nem erősebb, de gyorsabb az utcai kivitelnél.
A 458 Italia helyét átvette a 488 GTB, és a Ferrari a versenypályákon is leváltja a korábbi modellt. A Ferrari Challenge márkakupa-sorozat huszonötödik évfordulójára készült el a 488 Challenge, amelyet a Finali Mondiali évzáró eseményen lepleztek le a daytonai versenypályán. Az új versenygép fejlett aerodinamikai csomagot kapott, és egy hatalmas hátsó szárnyat, a félig letakart fényszóróival pedig még jobban is néz ki az utcai modellnél. A plexi oldalablak és a speciális üzemanyagtöltő-nyílás azonnal elárulja, hogy a versenyautóról van szó. 3,9 literes biturbó V8-asa nem erősebb az utcai modellnél, ugyanúgy 670 lóerős, de a módosított kipufogója könnyebb és hangosabb is a szériaautóénál. A 488 Challenge pedig gyorsabb is az elődjénél, 1:15,5-ös idejével egy másodpercet vert a 458-ra a fioranói tesztpályán.