A Bentley is elindul a villanyosítás egyre szűkülő útján, amibe az olyan benzinfaló szörnyetegek, mint a 20 éve bemutatott W12-es erőforrás, már egyszerűen nem férnek bele.
Ha Bentley, akkor sokaknak ugrik be egyből a 6 literes duplaturbós W12-es benzines erőforrás. Nem véletlen, hiszen a gyáriak 2003-ban bemutatott motorja alapvető része volt az elmúlt 20 év korszakának. Most azonban ez meg fog változni, ugyanis jövőre nyugdíjba megy a bitang erős és méretes motor.
Ezt maga a Bentley vezérigazgatója, Adrian Hallmark jelentette be egy konferencián. „Amikor 2003-ban először piacra dobtuk a W12-es motort, tudtuk, hogy egy olyan erőforrás van a birtokunkban, mely nem csak az autóinknak biztosítja a sebességet, hanem magának a márkának is óriási löketet ad. 20 évvel és több mint 100 ezer legyártott példánnyal később azonban itt az ideje a motor nyugdíjazásának, hogy újabb lépéseket tegyünk a villanyosítás felé.”- hangzott a Bentley vezér kijelentése.
Ez annyit tesz, hogy a csupán 18 példány erejéig készülő Mulliner Batur lesz a legendás motor „búcsúdala”, melyben egyben a szóban forgó erőforrás minden eddiginél nagyobb teljesítményt, egészen pontosan 750 lóerőt képes leadni 1000 Nm nyomaték mellett.
A W12-es erőforrás jelen pillanatban még a gyártó több modelljéhez is választható párhuzamosan, de 2024 közepétől ez a helyzet alapvetően változik meg. Ezért is a gyártó arra kéri azokat, akik még ilyen motorral szerelt Bentley modellt szeretnének, hogy a lehető leghamarabb adják le a megrendelésüket, mert nagyon gyorsan ki fognak fogyni az időből. Jó kérdés, hogy mi lesz a motorokat eddig kézzel összeszerelő és tesztelő profi gárdával? A Bentley közleménye szerint a szóban forgó 30 embert átképzik és újra szolgálatba helyezik. Talán már az elektromos hajtásokat készítő gyártósoron.