Képernyőre cserélt gombokat a Corvette

Némi ráncfelvarráson esett át a Chevrolet ikonikus sportkocsija, a Corvette. A változások kívülről alig észrevehetők, a belső térben viszont egyértelmű, hogy milyen irányba mozdul el a modell. Kevesebb fizikai gomb és több kijelző a nyerő recept a gyártó szerint.

Az új kabin középpontjában három kijelző áll: egy 14 colos digitális műszeregység, egy 12,7 colos központi érintőképernyő, valamint egy kisebb, 6,6 colos kijelző a kormány bal oldalán. A kijelzők elrendezésének köszönhetően a dizájnerek elhagyták a korábban megszokott gombsorokat, így a beltér most letisztultabb hatást kelt.

Természetesen a kijelzők testre szabhatók, a műszeregység kinézete és a megjelenített információk is variálhatók az aktuális igényeknek megfelelően. Bár a fizikai kapcsolók száma csökkent, a legfontosabb funkcióknál – például a hangerőszabályzásnál vagy a klímavezérlésnél – megmaradtak a kézzel fogható megoldások, méghozzá jobb elérhetőséggel és megvilágítással.

Az új középkonzol nemcsak esztétikailag frissült, hanem funkcióiban is: itt kapott helyet egy vezeték nélküli telefontöltő, egy fedett tárolórekesz, két pohártartó hangulatvilágítással, USB-C csatlakozó, valamint egy utasoldali kapaszkodó.

Az autó sportos vonalait erősítő Performance Data Recorder (PDR) rendszer is fejlettebb lett: a nagyobb kijelzők révén részletesebb pályaadatok és videók rögzíthetők, ami a versenypályák szerelmeseinek igazi csemege. Az E-Ray modellből ismert Performance App is megérkezett az egész palettára, valós idejű teljesítményadatokat, nyomatékeloszlást, G-erőket és különböző hőmérséklet-értékeket (guminyomás, motorolaj, hűtőfolyadék, váltóolaj) jelenít meg.

A vásárlók négy új belső színvilág közül is választhatnak: világosszürke Habanero narancs betétekkel, Santorini kék, sötétbarna-fekete bézs keverék, illetve Ultimate Suede nevű kombinációk különböző varrás- és biztonsági övszínekkel (piros, sárga, kék). Igazi különlegesség a vezető- és utasoldali aszimmetrikus színvilág, például fekete vezetőoldal piros utasüléssel – ilyen megoldás eddig még nem volt a C8-as generáció történetében.

A ZR1 modellek alapból megkapják az új szénszálas műszeregység-keretet, míg az E-Ray és Z06 verziókban ez opcióként elérhető. Szintén újdonság a változtatható árnyalatú, elektromosan szabályozható targa-tető, amely három fokozatban sötétíthető. A magasabb felszereltségi szinteken a pohártartókat valódi alumíniumból készítik.

Miközben az utastér teljesen megújult, a külső formavilágon csak apró finomítások történtek. Két új fényezés (zöld és ezüst metál), valamint egy aszimmetrikus hosszanti csík (vörös vagy szürke árnyalatban) bővíti a választékot.

A hajtáslánc nem változik: továbbra is a meglévő erőforrásokkal és futóművekkel dolgozik a  Chevrolet Corvette, azonban a ZTK Performance csomag mostantól minden idők legnagyobb, szériában szerelt karbon-kerámia fékjeit is tartalmazza – elöl tíz-, hátul hatdugattyús féknyergekkel.