A Suzuki először a hazai nagyközönségnek mutatja meg az új Swift generációt, egyelőre koncepció szinten. Mindezek mellett egy elektromos Vitara-alternatívát is tovább csiszoltak a japánok.
Október végén rajtol el a Japan Mobility Show, mely már nem csak Ázsia egyik legfontosabb szalonja, hanem bizony globális szinten is fontos újdonságokat dobálnak a nézelődők elé a gyártók. Most például a Suzuki lengette be két kedvcsináló képpel, hogy pontosan mivel is készülnek a nagy eseményre.
Számunkra talán a legfontosabb, hogy most először mutatják meg az új Swift generációt, melyet egyelőre tanulmány felirattal állítanak ki. Ez ne tévesszen meg senkit, lényegében már a kész változatot vehetjük majd szemügyre, csupán a hajtásláncot illetően van még némi titkolózás. Ezzel kapcsolatban ugyanis csak annyit mondtak, hogy egy nagyon takarékos benzines egység rejtőzik a motortérben, viszont nem lepődnénk meg, ha a mostani 1,2 literes mild-hibrid rendszer tovább finomított átiratával találkoznánk majd a későbbiekben.
Dizájn tekintetében egyértelműen hű maradt az autó az előző felvonásokhoz, viszont jobban megnézve mégis minden elemet átdolgoztak a gyáriak. Kisebb, de markánsabb lett a hűtőrács, a gépháztető pedig az oldalsó övvonal folytatása felett tovább púposodik, ezzel jobban elkülönülve a fényszóróktól.
Szintén fontos, hogy az elektromos Vitara-alternatívaként formálódó eVX koncepciót is tovább csiszolgatta a Suzuki. A januári első kedvcsináló óta alaposan átdolgozták az orrát, illetve az oldalsó tükröket is elkezdték „felhízlalni”, hogy a végleges változaton már valószínűleg teljes értékű megoldások legyenek. Technikai értelemben egyelőre csak annyit hangoztatnak a gyáriak, hogy 500 kilométeres elektromos hatótávra számíthatnak majd a vásárlók, illetve elektronikus összkerék-meghajtásra. A sorozatgyártású modell premierje 2025 folyamán várható.