Mivel már kínai tulajdonban van, egyértelmű, hogy ezen a piacon hangsúlyosabb lesz a jövőben a Lotus jelenléte. Épül az új gyár, de lesznek újabb típusok is.
A kínai Geely 2017 óta a Lotus többségi tulajdonosa. Most megszületett a terv, mely alaposan megdobná az értékesítéseket: a kínai jelenlétet kell tovább erősíteni. Ez két pontot foglal magában. Az első az a gyár, melyet Wuhan városában építenek fel és évi 150 ezer autó legyártását teszi lehetővé. Ez gyakorlatilag tízszeres növekedés az eddigi példányszámhoz képest.
Természetesen értelmetlen egy ilyen nagy gyár, ha a kereslet nem növekedik meg szignifikáns módon. Ezt egyetlen módon lehet elérni: új modellek piacra dobásával. A Lotus értelemszerűen SUV irányba is fejlesztene, hiszen ez az a kategória, melyet tömegesen lehet értékesíteni a jelenlegi fogyasztói szokások mellett.
A szabadidő modell kifejlesztése mellett elektromos irányban is elkezdték a fejlesztéseket, így a jövőben jöhetnek a villanyos sport Lotusok is.