Tasman néven mutatkozott be a Kia első közepes méretű pickup modellje, mely dízel és benzines hajtással is kapható lesz.
Mondhatni, hogy globális szinten reneszánszukat élik a pickup modellek, így érthető, hogy egyre több gyártó szeretne egy szeletet abból a bizonyos tortából. Most például a Kia is megcélozta egy új modellel azt a piacot, melyet eddig a Toyota Hilux és a Ford Ranger uralt.
Bemutatkozott ugyanis a koreai gyártó újdonsága, a Tasman, mely 5,41 méteres hosszával és 1,93 méter szélességével pontosan beleillik a két közkedvelt modell méretosztályába, bár a robosztus kocka dizájnnak köszönhetően elsőre jóval nagyobbnak tűnhet azoknál.
A felépítménye lehet szimpla- vagy duplakabinos, ráadásul még az utóbbi esetben is 1,52 méter hosszú platóval számolhatnak a vásárlók mintegy 1,2 tonnás terhelhetőséggel.
A belső térben némileg kifinomultabb az összkép, lényegében az EV széria utasterét fedezhetjük fel. A műszerfalat két 12,3 colos és egy 5 colos képernyő határozza meg, míg a duplakabinos kivitelben a hátul igazán bőséges láb- és fejteret garantál a gyártó.
Motorizáltságot tekintve jelenleg két elrendezésről beszél a Kia. A benzines frontot a négyhengeres 2,5 literes, 281 lóerős erőforrás képviseli, de nem maradhatott el a jó öreg dízel megoldás sem a 2,2 literes, 210 lóerős rendszer személyében.
A gyártó azonban hangsúlyozza, hogy nem minden piacon lesz kapható mind a két változat, sőt, bár globális modellként hivatkozik a Kia az újdonságára, egyelőre az európai bevezetésről és specifikációról nem esett még szó.