Land Rover Kínából? Ez a Chery legújabb dobása!

A kínai Chery konszern alá tartozó iCAR márka közzétette legújabb modelljének első hivatalos előzetes képeit. A V27 kódnévre hallgató SUV teljes leleplezésére augusztusban, Dubajban kerül sor, de az első részletek már most is ígéretesek. Az újdonság nem titkoltan a terepjárós életérzést célozza meg: szögletes formavilága, karakteres arányai és határozott fellépése egyértelműen a klasszikus Land Rover vonalat idézi – modern, kínai köntösben.

A képeken látható prototípus alapján az iCAR V27 robusztus, Land Roverre hasonlító, dobozformájú karosszériát kap, amelyet széles kerékjárati ívek, erőteljes ötküllős felnik, valamint kifejezetten meredek első terepszög jellemez. A hűtőrács réteges kialakítása harmonikusan illeszkedik a vaskos első lökhárítóhoz, a fényszórók téglalap alakú házban ülnek, bennük kör alakú LED-es nappali menetfényekkel – ezzel is erősítve a határozott megjelenést. A tetővonal egyenes, a hátsó rész pedig továbbra is alaposan álcázott, de a méretei és kialakítása arra utalnak, hogy akár három üléssoros változat is elérhető lehet.

Technológiai szempontból a V27 egy hatótávnövelt elektromos hajtásláncot kap. Az eddig ismert adatok szerint a rendszer egy 1,5 literes turbómotort kombinál villanymotorokkal. A kínálatban lesz kizárólag hátsókerék-meghajtású, valamint összkerekes verzió is – utóbbi akár 449 lóerős rendszerteljesítményt is kínálhat. A gyár által megadott, CLTC-ciklus szerinti tisztán elektromos hatótáv 200 kilométer, ám a mindennapi használatban ez várhatóan inkább 120–140 km körül alakul. Városi közlekedésre ez több mint elegendő, míg a belső égésű motor segít áthidalni a hosszabb utak akadályait.

A modell nemcsak technikailag, hanem névhasználat szempontjából is érdekes: míg Kínában „iCAR V27” néven forgalmazzák majd, addig több nemzetközi piacon „iCAUR V27” megnevezéssel jelenik meg. Ennek oka, hogy az Apple korábban levédette az „iCar” elnevezést, így Chery kénytelen volt módosítani a márkanevet a külföldi bevezetéshez. A logón azonban a különbség alig észrevehető, és a cég dizájnerei láthatóan törekedtek arra, hogy az eredeti név vizuális világát megőrizzék.

Bár a Chery már hivatalosan is jelen van Magyarországon, egyelőre nem tudni, hogy az iCAR – vagy épp iCAUR – V27 eljut-e a hazai piacra. Az azonban biztos, hogy az ázsiai piacra bejelentett 200–250 ezer jüanos, azaz körülbelül 9,5–11,8 millió forintos árával komoly alternatívát kínálhat a jelenlegi SUV-mezőnyben.