Sok kritikát kapott az elmúlt időszakban a Xiaomi, többek között a nehéz elektromos kocsikba szerelt fékek miatt is. Most egy újabb furcsa jelenség borzolja a kedélyeket: a versenypályás tesztelés alatt annyira felhevült egy YU7 Max fékrendszere, hogy az nemes egyszerűséggel megállás után lángra is kapott. A gyártó szerint ez ilyen, nincs itt semmi látnivaló!
Köztudott, hogy a fizikát nem lehet meghazudtolni, a mai gigantikus elektromos járgányok gyártói viszont sokszor szó szerint a tűzzel játszanak. A Xiaomi esetében ez kimondottan igaz az elmúlt időszak botrányai után, ám most itt egy újabb érdekesség, melynek főszerplője a YU7 Max, mely egy kétmotoros hajtáslánccal szerelt, sárnehéz, 682 lóerős SUV. Felbukkant ugyanis a neten egy videó, melyen egy technikus áll centikre a féknyerget elborító lángoktól, miközben hőmérővel méri a fék hőmérsékletét. A kijelző 619 Celsius-fokot mutat. Ez már bőven az a hőtartomány, ahol néhány fémötvözet is megadja magát (az alumínium olvadáspontja például 660 °C körül van).
A Xiaomi, természetesen reagált a dologra, szerintük a fékbetétekben található szerves anyagok gyulladtak meg, ami 600 °C felett nem ritka, különösen alacsony fémtartalmú betétek esetében. A gyártó szerint ugyan látványos volt a jelenség, de a fékhatás nem sérült, és nem állt fenn közvetlen veszély.
A vállalat szerint a jármű vezetője valószínűleg nem használta megfelelően a regeneratív fékezést, amely a „Master Mode” nevű vezetési üzemmódban elérhető. Ez a rendszer akár 0,2G lassulást is képes biztosítani pusztán az elektromos motorok ellenállásával, így jelentősen csökkenti a súrlódásos fékek terhelését. A teszt során azonban kizárólag a hagyományos fékekre támaszkodtak, ez pedig egy közel 2,3 tonnás SUV esetében extrém terhelést jelentett.
Bár a Xiaomi hangsúlyozza, hogy ez nem műszaki hiba, a háttérben azért ott áll a tavalyi kellemetlen előzmény, a két SU7 modell fékhibája miatt történt súlyos baleset, amikor a fékek teljesen felmondták a szolgálatot. Az akkori eseteket nem versenypályára szánt komponensek hibája okozta. Ezzel szemben a YU7 Max videójában szereplő fékrendszer a gyártó szerint megfelel a nagy igénybevételnek, még ha lángra is lobban néha.