A Bugatti leleplezte a Tourbillon fejlesztését bemutató videósorozatának legújabb epizódját, amelyben Mate Rimac vezérigazgató ezúttal a hibrid hajtáslánc kulisszatitkairól rántja le a leplet. A Tourbillon nem csupán technológiai bravúr, de újabb példája annak, hogyan lehet ötvözni a belső égésű motorok emocionális élményét az elektromos hajtás azonnali reakcióival, mindezt úgy, hogy a végeredmény nemhogy nehezebb, de még könnyebb is, mint az elődmodell, a Chiron hajtáslánca.
A Bugatti hosszú idő után búcsút int a legendás, négyturbós W16-os motornak, amely két évtizeden át meghatározta a márka karakterét a Veyron és a Chiron modellekben. Az utód szerepét egy teljesen új, szívóüzemű V16-os motor veszi át, amely már önmagában is szokatlan választás a mai, túlnyomórészt feltöltött és/vagy villamosított világban. Az új motor nemcsak hangzásában, hanem gázreakcióiban is lényegesen élénkebb lesz – ez utóbbit három villanymotor is támogatja.
A Tourbillon összesen három elektromos gépet alkalmaz: kettőt elöl, egyet hátul. Az első tengelyen elhelyezett két motor nemcsak az összkerékhajtást biztosítja, hanem fejlett nyomatékvektorálási képességekkel is felruházza az autót, miközben a hátsó elektromos motor az új nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóval dolgozik össze. Érdekesség, hogy ez a hátsó villanymotor egyben a belső égésű motor indításáért is felel, így külön indítómotorra nincs szükség.
Ami igazán meglepő, az a hajtáslánc tömege: a V16-os benzinmotor, az elektromos motorok és a teljes váltó együtt mindössze 430 kilogrammot nyom, ami kevesebb, mint a Chiron korábbi W16-os motorja önmagában. A súlycsökkentés kulcsa a turbófeltöltők elhagyása, a kompakt és integrált alkatrészek, valamint az akkumulátor elrendezése: a T-alakú akkucsomagnak nincsenek oldalfalai, mivel azokat a jármű padlólemezének struktúrája alkotja, így nemcsak helyet, hanem tömeget is sikerült megtakarítani.
A rendszer nemcsak könnyebb, hanem jóval erősebb is: a Tourbillon hajtáslánca összesen 1800 lóerőt képes leadni, és mindezt 9000/perces fordulatszámon, szemben a Chiron 1500 lóerős, 6700/perces teljesítménycsúcsával. A kombinált rendszer akár 60 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot is lehetővé tesz – bár aligha ez lesz a leggyakrabban használt üzemmód a tulajdonosok körében.
A fejlesztés során komoly mérnöki kihívásokat kellett leküzdeni: a két első motor, a hűtőrendszer, az akkumulátor, valamint egy kis méretű csomagtér elhelyezése az első tengely környezetében komoly térkihasználási bravúrt igényelt. Mate Rimac szerint ez csak a kezdet: a fejlesztési folyamat következő szakaszairól hamarosan újabb videókban számolnak be, amelyekből várhatóan további műszaki érdekességek derülnek ki.