A Toyota Gazoo Racing mérnökei gőzerővel dolgoznak a következő csúcskategóriás szupersportautójukon, amely a legendás Lexus LFA örökébe léphet. Az elmúlt hónapokban egyre több álcázott prototípust kaptak lencsevégre tesztelések közben, és egy friss japán jelentés szerint a sorozatgyártás akár már idén nyáron elkezdődhet.
A Toyota sportos és versenyautóiért felelős részlege köztudottan már egy ideje dolgozik egy kimondottan nagy dobáson. Egy új szupersportkocsit szeretnének piacra dobni, ami néhány japán forrás szerint még idén meg is történhet.
A Toyota új csúcsmodellje belső körökben GR GT3 kódnéven fut jelenleg, de egyes szivárogtatások szerint a Lexus LFR nevet viselheti majd, bár ezt hivatalosan még nem erősítették meg a gyáriak. Egy másik lehetőség, hogy a Gazoo Racing önálló modelljeként mutatkozik be, ám függetlenül a névtől, biztosan a Toyota GR kínálatának csúcsán fog állni.
Kémfotósok már lencsevégre kapták a verseny- és közúti verziókat is, amelyek a 2022-es Toyota GR GT3 koncepció (legfelső képen) továbbfejlesztett változatának tűnnek, Lexus-stílusjegyekkel kiegészítve.
A Best Car értesülései szerint az új japán szupersportautó egy 4,0 literes, dupla turbós V8-assal érkezik, amely egy önállóan töltődő hibrid rendszerrel működik majd együtt. Az előzetes adatok alapján a belső égésű motor önmagában 730 lóerőt teljesít, de a hibrid rendszerrel kiegészítve a kombinált teljesítmény elérheti a 900 lóerőt is.
A könnyű, mégis erős szerkezet érdekében az autó alumínium alvázra épül, karosszériája pedig karbon elemekből készül. A kémfotók szerint a kizárólag versenypályára szánt GT3 verzió oldalra kivezetett kipufogókkal és jelentősen agresszívabb aerodinamikai elemekkel érkezik, míg az utcai kivitel visszafogottabb lesz.
Ha a híresztelések helytállóak, az új Toyota szupersportautó Japánban nagyjából 30 millió jenes (kb. 75 millió forintos) indulóáron lesz kapható. Ezzel olcsóbb lehet olyan hibrid riválisoknál, mint a Lamborghini Temerario, a Ferrari 296 GTB vagy a McLaren új, elektromos rásegítésű 750S-utódja. A Lexus LFA-val ellentétben az új modell ráadásul nem lesz limitált szériás a gyáriak előzetes információi szerint, azaz aki megrendeli, az meg is kapja idővel.
A végleges változatot már idén nyáron bemutathatják, ami azt jelenti, hogy hamarosan további részletek is kiderülhetnek a Toyota legújabb nagy dobásáról.