Maradhat a benzinmotor az Alfa Romeo Quadrifoglio modellekben, avagy mégsem lesz teljes elektromos váltás?

Az Alfa Romeo rajongóinak újabb reménycsillag villant fel: a híres Quadrifoglio sorozat következő generációja, ellentétben a korábbi elképzelésekkel, nem biztos, hogy kizárólag elektromos hajtással kerül piacra. A márka vezetése ugyanis megerősítette, hogy a belső égésű motorral szerelt változatok fejlesztése sincs kizárva.

A nyilatkozat a vállalat vezérigazgatójától, Santo Ficitől származik, aki a Top Gear-nek adott interjújában elmondta: a Quadrifoglio jövője akár többféle hajtásláncot is tartogathat. „Lehet elektromos, persze. De ugyanúgy lehet belső égésű is” – mondta Ficili, hozzátéve, hogy a döntés célja a legendás modellcsalád karakterének megőrzése.

A Giulia és a Stelvio új generációja a Stellantis-csoport STLA Large platformjára épül, amelyet eredetileg elektromos járművek számára terveztek. A legfrissebb hírek szerint azonban a mérnökök módosításokat hajtottak végre az autók orrkialakításán – még a fejlesztés véghajrájában –, hogy a benzines verziók megfelelő hűtést kaphassanak. Ez a lépés önmagában is utal arra, hogy a belső égésű motoros változatok valódi alternatívát jelenthetnek.

Ficili szerint az Alfa Romeo számára kulcsfontosságú, hogy megőrizze a vezetési élményt, amelyhez hozzátartozik a karakteres hangzás és az azonnali gázreakció – mindez pedig a rajongók szerint nehezen pótolható tisztán elektromos hajtással. Ráadásul a villanyautók piacra dobása még mindig idő- és költségigényesebb feladat, mint a hagyományos hajtásláncok fejlesztése.

Még 2023-ban Jean-Philippe Imparato, a márka akkori vezetője arról beszélt, hogy az új Stelvio Quadrifoglio akár 1000 lóerős, teljesen elektromos kivitelben is elérhető lehet. Ez papíron lenyűgöző teljesítményt ígér, de Ficili mostani nyilatkozatai alapján úgy tűnik, más opciók is szóba jöhetnek. A hibrid vagy plug-in hibrid verziók ugyan alacsonyabb teljesítményűek lennének, de több vásárló számára jelenthetnének átmenetet a teljesen elektromos jövő felé.

A klasszikus, kétajtós Alfa modellek – kupék és roadsterek – rajongói is bizakodhatnak, noha Ficili szerint ezek jelenleg nem élveznek prioritást. Ugyanakkor a márka nem zárkózik el a visszatéréstől, sőt a vezérigazgató kiemelte, hogy a márka múltja bőven kínál inspirációt: „Ott volt a 4C, a 6C, az 8C… ezekre mindig érdemes visszanyúlni.” A Maseratival való szorosabb együttműködés lehetősége is felmerült – például egy új, exkluzív szupersportautó formájában, amely méltó utóda lehetne a 33 Stradale-nek.

Az Alfa Romeo nem kíván tömegpiaci szereplővé válni, a BMW és a Mercedes útját követve. Ficili szerint a cél inkább az, hogy a márka megőrizze egyediségét és továbbra is azokat szólítsa meg, akik valódi érzelmi kötődést éreznek az Alfa iránt. „Az örökség, a versenymúlt és a korábbi modellek iránti nosztalgia miatt sokan már most is várják, mi jön a következő években. A Junior például jó belépő lehet a fiatalabb közönség számára – egyfajta híd a régi Alfások és az új generáció között.”

Az új Stelvio bemutatását eredetileg 2025 végére tervezték, de a fejlesztési nehézségek miatt 2026 előtt aligha jelenik meg a kereskedésekben, legyen szó új vagy később használtautóként forgalomba kerülő példányokról. A Giulia a Stelviót követi majd. A hajtásláncok véglegesítése még folyamatban van, és úgy tűnik, az Alfa továbbra is nyitott arra, hogy ne csak elektromos, hanem klasszikus, benzinmotoros Quadrifoglio is legyen a kínálatban.