„Legalább 320 lóerő” – a Ford illetékesei szerint ilyen izmos lesz a 2016-os Focus RS, amelyet ötajtós változatban és négykerékhajtással kínálnak.
Különleges kék fényezésben mutatta be a Ford a New York-i Autószalonon a Focus vadonatúj, legizmosabb szériáját, a 2016-os RS-t. A 2,3 literes, négyhengeres turbófeltöltős Ecoboost motorral, elektronikusan vezérelt összkerékhajtásával „legalább” 320 lóerőt képes hathatósan átvinni az útfelületre. A Genfi Autószalonon egyszer már kiállított RS-széria lesz a Ford első európai izomautója, amelyet az Egyesült Államokban is forgalmaznak. Az új RS nem csak erősebb lesz, mint a mostani, hanem felszerelik egy sor érdekes kütyüvel is. Ilyen például az „All-Wheel-Drive – Dynamic Torque Vectoring” rendszer, ez az egyik legjelentősebb újdonság, amely még egyik Focusban (beleértve a mostani ST-szériát) sem található meg, és amely a Ford illetékeseinek ígéretei szerint páratlan kanyarsebességet, különlegesen precízre hangolt kormányzást és egyedülálló drift-tulajdonságokat kölcsönöz az autónak. Némileg meglepő módon a legizmosabb Focus csak ötajtós kivitelben kerül a szalonokba.