Az A4-es kombi alapjaira épül a terepjárósabb Audi A4 Allroad változat, amelynek Európa mellett Észak-Amerika a legfontosabb piaca.
Nagyon fontos az amerikai piac az Audi számára: ezt jelzi, hogy nem csak olyan előre mutató újdonságokkal rukkolt ki a detroiti autószalonon, mint a tegnap ismertetett üzemanyagcellás h-Tron koncepcióautó, hanem egy szinte hétköznapi modellel is: az A4 Allroad változatával. Bár persze kérdéses, hogy vajon hányan és hányszor fogják ténylegesen terepjárásra is használni ezt a belépő kategóriás szabadidő-kombit, de az Audi mindent megtett annak érdekében, hogy ne csak nevében legyen minden útviszonyra alkalmas az autó. Ezt tükrözik a karcolásoktól védő műanyag toldalék-burkolatok például a kerékjárati íveknél, vagy a dizájnelemként is remek, széles küszöbök. Az alsó szabadmagasságot is megemelték, hiszen az A4 Allroad változata jó 3,5 centiméterrel magasabb, mint a hétköznapi verzió. Ezzel párhuzamosan módosították a futóművet is, hosszabb, más hangolású rugókat, masszívabb szilent-blokkokat és más lengéscsillapítókat is kapott a terepes változat. A quattro összkerékhajtással szerelt A4 Allroad motorpalettája meglehetősen széles, 150 és 272 lóerő között mindenki találhat ideális kivitelt magának. Az elődjénél 2 centiméterrel hosszabb, de ugyanannyival alacsonyabb vonalvezetésű újdonság tavasz végén kerülhet a szalonokba.