A Renault stílusosan a Forma-1 francia nagydíján leplezte le az új Clio generáción alapuló versenyautókat. A rali változat mellett a kupás és a ralikrossz Clio is rendelhetővé vált mostantól.
A Renault ünnepélyesen és hazai keretek között, azaz a Forma-1 francia futama alatt mutatta be az új Clio generáció versenyváltozatait.
Egyszerre érkezett meg a rali, a ralikrossz és a kupás kiszerelés is, melyek a Clio RS Line alapjaira épültek fel. Közös pont még a három versenygépben a nem állítható Bos futómű, a tovább fejlesztett hűtőrendszer és az FIA által jóvá hagyott üzemanyagtartály.
A motor is megegyezik mindhárom esetben, ám az 1,3 literes négyhengeres egységen az adott sportágakra fejlesztett programot alkalmaznak, így a teljesítmény 170-180 lóerő között mozog, a nyomaték pedig valahol 280 és 320 Nm között található kiviteltől függően.
Természetesen a felni méret is függ a felhasználás módjától. Pályaversenyzésre például 17-es szettet ad a Renault, míg a ralisok érthetően 15 colos méretet kapnak.
Az új Clio versenyautó generáció különlegessége még, hogy gyári átalakító szettel abszolút kompatibilis egymással a három kiszerelés, azaz ha mondjuk megunjuk az aszfalton körözést, némi szerelés után simán indulhatunk egy-egy murvás csapatáson is.