A Mazda az MX-30 SUV modellel lép be az elektromos autók piacára. Az első példányok megérkezésére már nem kell olyan sokat várni, ugyanis japánban megindult a gyártás.
A Mazda elektromos belépőjének számító MX-30 ugyan már egy ideje előrendelhető, ám a koronavírus miatt kialakult helyzet miatt jelentős csúszások várhatóak a kiszállításokban. A jó hír viszont, hogy japánban beindult a gyártás, így ősszel már át is vehetik az első európai vásárlók a saját példányukat.
Az MX-30 hajtása egy 140 lóerős elektromotort és egy 35 kWh-s akkumulátor csomagot foglal magába. Ezzel a rendelkezésre álló 200 kilométeres hatótáv igencsak visszafogottnak mondható a mai elektromos felhozatalban, viszont a márka képviselői szerint tudatos volt a hatótáv kialakítása.
A felméréseik szerint ugyanis a vásárlók 90 százaléka amúgy sem használja ennél hosszabb utakra napi szinten az autókat, a nagyobb akkumulátor pedig több súlyt eredményezett volna, ami a vezetési élmény rovására megy.
A japánok első villanyos autója ár szempontjából pont belefér az új állami támogatás rendszerbe, ugyanis 10,9 millió forintos induló árral rendelkezik.