A Renault vezetősége úgy döntött, hogy eladja a Daimler részvényeit. Az 1,54 százalékos részesedésből bejövő pénzt a tavalyi év veszteségeinek enyhítésére fordítják. Ennek ellenére továbbra is megmarad a jó kapcsolat a Mercedes és a francia gyártó között.
Bár egykoron egyre nagyobb összefonódást figyelhettünk meg a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség és a Mercedes között, ez alapvetően változott meg az elmúlt pár évben. Először is a Nissan luxusmárkájaként működő Infinity bejelentette, hogy nem használ tovább Mercedes eredetű erőforrásokat, illetve a GLA átmaszkolásából megszületett QX30-at is levették a palettájukról, majd nem sokkal később a Mercedes is állást foglalt, azaz elkezdte levenni a kínálatából a Renault-al közösen fejlesztett dízel motorokat az A és a B osztály esetében. A Navara alapokra épülő Mercedes X osztály is el lett már kaszálva.
Most a következő lépés, hogy a Renault értékesíti a Daimler részvényeit, azaz lemond az eddigi 1,54 százalékos részesedéséről. Ez pontosan 16 millió részvényt jelent, amit most pénzzé tesznek a franciák. Elmérgesedett a viszony? A felek szerint szó sincs erről, csupán a Renault így erősíti meg a financiális hátterét ahhoz, hogy továbbra is saját fejlesztésekkel legyen biztosítható a piaci szereplése.
A Mercedes még mindig kitart azon elve mellett, hogy hiba lemondani az olyan közös munkáról, mely mindkét félnek csak előnyöket biztosít. „Nyitottak vagyunk az új projektekre, amíg mindenki profitál belőle”- mondta Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója. De maradt egyáltalán még közös Renault-Mercedes projekt? Bizony maradt, hiszen a nemsokára érkező új Mercedes Citan és a T osztály egyaránt Renault Kangoo átiratok lesznek. Aztán hogy mit hoz még a jövő, azt külsős szemlélődő nem igazán láthatja át. Jelen állás szerint tehát úgy függetlenedik egymástól a két fél, hogy közben esze ágában sincs megszakítani a közös munkát és továbbra is keresni fogják az együttműködési lehetőségeket.